מנחם הורוביץ: "לא קיבלתי אגורה הנחה ב'גינדי הייטס'"

הורוביץ ל"גלובס" על המעבר מקרית שמונה לרמת-גן: "את ההחלטה לעזוב קיבלנו בצער רב מאוד"

בזמן שהשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, מדבר על תוכניות להבאת 300 אלף ישראלים לגליל בעשור הקרוב, מתכונן בימים אלה אחד התושבים הכי מפורסמים בגליל - כתב חדשות ערוץ 2, מנחם הורוביץ, לפרידה הקרובה שלו ושל משפחתו מקריית-שמונה - אחרי 33 שנה. הורוביץ, שבמארס האחרון קנה דירה בפרויקט "גינדי הייטס" ברמת-גן, מפרסם החל מהשבוע בכלי התקשורת מכרז ציבורי למכירת ביתו הפרטי בקריית-שמונה.

על-פי הערכות, הבית הפרטי בקריית-שמונה, 300 מ"ר בנוי על מגרש של חצי דונם (הורוביץ: "אין בכל הקריה שום וילה שדומה לזה, גם בהשקעה וגם בנוף מהצלע עליו היא יושבת בהרי נפתלי - לחרמון, לגולן ולעמק החולה") יכול להשיג שווי של 2-1.5 מיליון שקל, סכום שבוודאי לא יכסה את ההוצאה על הדירה בקומה 22 אותה רכש במגדל שברמת-גן ("זו דירה יפה ומושקעת, אבל ודאי לא הפנטהאוז היוקרתי ושאר הדברים שפרסמו רגע אחרי שחתמתי על החוזה ושהיו כמעט בגדר הוצאת דיבה").

"את ההחלטה לעזוב קיבלנו בצער רב מאוד", אומר הורוביץ. "זה לא סוד שבסוף החודש, אחרי 33 שנה, אני מפסיק להיות כתבנו בצפון ועובר למרכז. אם לא הייתה לי העבודה החדשה במרכז, ככתב לענייני צרכנות, לא הייתי מעלה על דעתי לעזוב את הקריה. שום מקום בתל-אביב לא דומה למה שאפשר לקבל פה, במרחק 3-4 דקות משמורת טבע ומפלים".

- אולי זה עניין של גיל. "שמורות טבע ומפלים" שהתאימו למנחם בן ה-20, לא מתאימים למנחם בן ה-55, שמעדיף בתי-קפה?

"זה ממש לא עניין של גיל. אם מדינת ישראל תשקיע קצת יותר בתעסוקה ובמפעלים עתירי ידע בגליל הרבה מאוד אנשים, מכל הגילאים, יבואו להתגורר פה, במקום לגור בדירה קטנה במרכז. אנשים שימצאו פה מקורות פרנסה יגלו שהם שינו את איכות החיים שלהם מקצה לקצה".

- ראש הממשלה מדבר על התשתיות שמאפשרות לגור בצפון ולעבוד במרכז.

"מערכת התחבורה אכן משתפרת, אבל לנסוע בכל יום לשני הכיוונים שעתיים, או אפילו פחות, זה בלתי אפשרי מבחינתי".

- מי יקנה כיום וילה בקריית-שמונה?

"אין ויכוח שאנשים נדלקים יותר על ראש-פינה. אבל עובדה היא שיש בקריית-שמונה התעוררות, גם בנדל"ן. לפני 24 שנים קנינו את הווילה היחידה בסביבה, והיום יש מאות וילות בקריית-שמונה. יש טרנד גדול מאוד של בעלי אמצעים שעוברים לגליל או קונים בגליל בית שני. הקונה מקבל נוף שהוא לא מקבל בשום מקום אחר בארץ וזה לא משנה אם זה ראש-פינה, מטולה או קריית-שמונה. ועזוב סיפורים - בקריית-שמונה יש איכות חיים מצוינת, ויש שוק נדל"ן".

- ולמה מגדל ברמת-גן?

"שם נולדתי ואני חוזר למחוזות ילדותי. אין לי ספק שאני אתקשה להיכנס למרפסת בקומה 22, אבל אני אתרגל. אני גם אתרגל לכך שבמקום לראות מהחלון את הרי הגולן ואת עמק החולה אני אראה נוף אורבאני".

- לפחות נהנית מהנחת סלב?

"לא קיבלתי אגורה אחת הנחה, אולי כי קניתי את הדירה האחרונה בבניין. אפילו לא ידעתי שזה קיים. לא ביקשתי, לא הציעו לי ולא הייתי מעלה זאת על דעתי. רק כשירדתי במעלית, אחרי שחתמתי על העסקה, הבנתי שבאתרי האינטרנט כבר מפרסמים שמנחם הורוביץ קנה פנטהאוז ברמת-גן".