תקציב הפרסום של דש איפקס עובר ליורו ישראל

התקציב טופל עד כה במשרד GPS ■ היקף הפרסום עמד ב-2010 על 3.2 מיליון דולר ■ הערכות: המעבר נוצר על רקע הקשרים החמים של אייל ארד עם ניר ואלי ברקת ועם גבי רביד

יורו ישראל גוזרים את הקופון של הקירבה בין אייל ארד לגבי רביד: משרד הפרסום יורו ישראל מקבל לטיפולו את תקציב הפרסום של חברת דש איפקס.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של דש איפקס עמד ב-2008 על כ-1.8 מיליון דולר במחירי מחירון. ב-2009 עמד היקף הפרסום של החברה על כ-3.2 מיליון דולר, שהם במחירים ריאליים כמיליון דולר. היקף פרסום זהה נשמר גם במהלך 2010. בתקציב הפרסום של דש איפקס טיפל בשנים האחרונות משרד הפרסום GPS.

יש להניח כי המעבר של תקציב הפרסום נוצר בין היתר על רקע הקשרים החמים של אייל ארד, מבעלי יורו ישראל, עם ניר ואלי ברקת, בעלי קרן BRM, וגבי רביד. ארד משמש מעל עשור כיועץ התקשורת של BRM. לפני כשנתיים רכשה BRM את דש איפקס ובתיווכו של ארד מינתה את גבי רביד לתפקיד המנכ"ל. ארד אף משמש כיום כיועץ התקשורת של החברה.

עד לפני שנים ספורות היה תחום קרנות הנאמנות אחת מהקטגוריות הנחשקות בגזרת תקציבי הפרסום. התחום, על כל השינויים הרגולטוריים שהיו בו, היה בצמיחה, הפך ליותר מוטה צרכנות, וכל הקרנות הגדולות שלא פרסמו בעבר מיהרו להתחמש במשרדי פרסום. אך אז בא המשבר הכלכלי והחזיר את התחום אחורה בכל הקשור לפרסום. רק בשנה וחצי האחרונות חלה התאוששות, והשחקנים בקטגוריה חזרו לפרסם, אם כי לא באותם היקפים כבעבר.

עבור יורו ישראל זו הפעם השנייה באחרונה בה הם עומדים בחזית מול משרד הפרסום GPS: כפי שנחשף ב"גלובס", רק לפני ימים ספורים זכה המשרד במשותף עם GPS בטיפול בתקציב הפרסום של סונול.