התייעלות באורבוטק: 15 עובדים הלכו הביתה

אורבוטק: "על רקע התאמות פנים ארגוניות פוטרו 15 עובדים מתוך מצבת כוח-אדם כוללת שהיקפה 1,700 איש. במקביל מתבצעים גיוסים של כוח-אדם ייעודי ביחידות עסקיות אחרות"

חברת אורבוטק נמצאת במומנטום חיובי לאחרונה, כפי שניתן ללמוד מתוצאות החברה והתנהגות המניה בשבועות האחרונים על רקע זה, ודאי הופתעו חלק מעובדי החברה לקבל מכתבי פיטורים.

ל"גלובס" נודע כי החברה, המייצרת מערכות בדיקה עבור קווי ייצור של מעגלים מודפסים (PCB) ומסכים שטוחים (FPD), מבצעת בימים אלו מהלך של צמצום בכוח-האדם.

מאורבוטק עצמה נמסר בתגובה כי "על רקע התאמות פנים-ארגוניות פוטרו 15 עובדים מתוך מצבת כוח-אדם כוללת שהיקפה 1,700 איש. אין למהלך כל קשר למצבה העסקי החיובי של החברה, ובמקביל מתבצעים גיוסים של כוח-אדם ייעודי ביחידות עסקיות אחרות".

אין זו הפעם הראשונה שבהם מפטרת אורבוטק עובדים. בנובמבר 2008, שלושה חודשים לאחר שהשלימה את רכישת יצרנית ציוד הבדיקה למסכים שוטחים פוטון דיינימיקס, הודיעה החברה על פיטוריהם של כ-300 עובדים, אשר היוו כ-15% מכוח-האדם של החברה, כאשר 100 מתוך העובדים המפוטרים היו מישראל. אל אותו גל פיטורים לווה גם מהלך של קיצוץ בשכר, כאשר המנהלים הבכירים של החברה נאלצו לוותר על 15% ממשכורתם, ויתרת העובדים סבלו מקיצוץ מתון יותר בשכר.

למרות הקיצוצים וההתייעלות שעברה החברה באותה תקופה, לא היה במהלכים אלה די ביחס לירידה בהזמנות באותה עת, ובחודש מארס 2009 פיטרה החברה כ-60 עובדים נוספים, מרביתם ממחלקת התפעול. בנוסף צמצמה החברה את ימי העבודה במפעל באמצעות חופשות כפויות והעברת חלק מהעובדים לשבוע עבודה בן ארבעה ימים, ברוטציה.

בדיעבד ההתאוששות בתחום החלה בחודש זה, ולאט לאט החלו לזרום ההזמנות אל מפעלי אורבוטק, זרם שהלך וגדל לקראת סוף שנת 2009. על בסיס הזמנות אלו, הפכה שנת 2010 לאחת השנים הטובות ביותר של החברה, ואת שנת 2010 היא צפויה לסיים עם הכנסות של למעלה מחצי מיליארד דולר, כאשר הרווח בשלושת הרבעונים הראשונים על בסיס GAAP עומד על כ-30 מיליון דולר.