שוב מתיחות בקוריאה: פיצוצים נשמעו ב"אי המחלוקת"

דיווחים בתקשורת הזרה: פיצוצים נשמעו באי הממוקם בגבול בין הצפון לדרום ■ במקביל דווח כי צפון קוריאה מסכימה לאפשר לפקחי האו"ם לחזור ולפקח על אתרי הגרעין שלה

שוב מתיחות בקוריאה: לפי דיווחים הבוקר (ב') בתקשורת הזרה נשמעו קולות פיצוצים באיים הסכומים לגבול בין דרום קוריאה לצפון קוריאה. עוד דווח כי דרום קוריאה הורתה לאזרחיה באזור לרדת למקלטים. המתיחות התחדשה בשל תמרון צבאי של דרום קוריאה באזור, על אף אזהרות הצפון, וכמו כן לאחר שצפון קוריאה הטביעה ספינה דרום קוריאנית. בעקבות כך נרשמות היום ירידות שערים בבורסות אסיה.

בחודש שעבר נהרגו 2 חיילים דרום קוריאנים ו-2 אזרחים, ועשרות נפצעו בירי עשרות פגזי ארטילריה על ידי הצפון לכיוון האי יואונפיונג, השוכן 120 ק"מ בלבד מן הבירה סיאול. זאת, עקב תמרון צבאי שביצעה דרום קוריאה, כאשר לטענת צפון קוריאה צבא הדרום חצה את הגבול. הייתה זו תקרית האש הראשונה מאז מלחמת קוריאה בשנות ה-50.

בתוך כך, סוכנויות הידיעות מדווחות היום כי צפון קוריאה הסכימה להתיר לפקחי האו"ם לחזור ולפקח על אתרי הגרעין בתחומה. צפון קוריאה טרם אישרה את הדיווחים. ב-CNN דווח כי צפון קוריאה אפשרה לפקחי האו"ם לשוב בעקבות סבב שיחות שניהלה עם שגריר ארה"ב באו"ם לשעבר, ביל ריצ'רדסון.