סטודנטים נגד רשות ני"ע: "מבחני ייעוץ השקעות קשים מדי"

עשרות סטודנטים הפגינו מול משרדי הרשות במחאה על קושי הבחינות: "האם מטרתכם היא להכשיר או להכשיל?"

עשרות סטודנטים הפגינו אתמול (א') מול משרדי רשות ני"ע בת"א במחאה על "דרגת הקושי הבלתי סבירה" של הבחינות לקבלת רישיון ייעוץ השקעות "ובחינת מקצועית א' בפרט", לטענתם. ההפגנה באה בעקבות עצומה עליה חתמו כ-700 נבחנים במקצועות הייעוץ הפיננסי.

"מחברי המבחן הקלו ראש ולא בדקו היטב את נוסח הבחינה ואת הנתונים המופיעים בשאלות", נכתב בעצומה. "לא ייתכן כי בעלי תארים אקדמאים במגוון תחומים יתקשו לעבור את הבחינה וזאת עקב שימוש במילים מבלבלות ולא בגלל חוסר בקיאות בחומר".

הסטודנטים התייחסו לטענה לפיה הרשות מנסה להעלות את רמת יועצי ההשקעות ואמרו: "אנו מכירים בחשיבות העלאת רמתם המקצועית של המשווקים והיועצים בתחומי ההשקעות וחיסכון ארוך טווח, אך לא ייתכן לבצע הפיכה בין נושאי הליבה העיקריים לבין נושאים הנמצאים בשולי החומר המקצועי. האם מטרתכם היא להכשיר או להכשיל?".

עו"ד נעם שפלטר, מנכ"ל קבוצת "אורין שפלטר השכלה פיננסית", שפנתה באופן מרוכז לרשות ני"ע, אמר כי "משחזור הבחינה, ומפניות מאות תלמידים, עולה כי הבחינה הייתה קשה ומתחכמת ביחס לשנים קודמות. רבים מהנבחנים לא הבינו את מהות השאלות (מבחינת נוסח ולא תוכן) ונתקלו בקשיים רבים בפתרונות. אציין גם כי מספר מרצים העוסקים במקצוע טעו בחלק מהשאלות בשל אי-הבנת הנוסח. אציין כי כבר במהלך הבחינה נפסלה שאלה אחת ומבחינת המבחן עולה כי יש לפסול שאלה נוספת, בשל חוסר בנתונים מהותיים".