מורל לגלובס TV: "קורא לח"כ יחימוביץ' הפחדנית והשקרנית להסיר חסינותה כדי שנוכל לתבוע אותה"

גלובס tv (עדכון) - המשקיעים הקטנים השיקו קמפיין נגד המלצות ששינסקי ■ שושנה וינברגר, ניצולת שואה שהשקיעה בגבעות: "תקוותנו תיקבר" ■ ח"כ יחימוביץ': "אוצרות המדינה לא שייכים לכמה אינטרסנטים שהימרו בכספי הפנסיה. הקמפיין שלהם מגוחך ורווי איומי סרק"

"חברת הכנסת שלי יחימוביץ' משקרת במצח נחושה, בפחדנותה היא מסתתרת מאחורי החסינות הפרלמנטרית שלה. אני קורא לה להסיר את החסינות כדי שנוכל להגיש נגדה תביעת לשון הרע על השקרים שהיא מפיצה. אני רוצה לראות אם יהיה לה אומץ, מכיוון שהיא פחדנית גדולה מאחורי כל המילים הגדולות שלה".

כך אמר היום (ג') יועץ התקשורת מוטי, בראיון לגלובס TV. מורל מוביל את המאבק התקשורתי של המשקיעים הקטנים במניות הגז-נפט נגד המלצות ועדת ששינסקי. ח"כ יחימוביץ' מובילה את מאבק הנגד, נגד טייקוני הגז והמשקיעים הפרטיים. יחימוביץ כינתה אתמול (ב') את המשקיעים "מהמרים" וטענה כי הם עלולים להפסיד את כספי הפנסיה שלהם ולהוות נטל על ילדיהם בזקנתם. בתגובה, שיגרו לעברה 2 משקיעי גבעות מכתבי תגובה חריפים וטענו כי היא כורה לעצמה "קבר פוליטי".

היום: המשקיעים קטנים יצאו לקמפיין התקפי

משקיעי הנפט והגז הקטנים החריפו היום מאבקם בהמלצות ועדת ששינסקי. במסיבת עיתונאים שקיימו, אשר הועברה בשידור חי באתר "גלובס", עלו לדבר, בזה אחר זה, משקיעים קטנים אשר השקיעו את כספם במניות ויה"ש שונות, כדוגמת גבעות , ישראמקו , רציו ועוד.

פורום המשקיעים הקטנים השיק את הקמפיין התקשורתי שעלה כבר הבוקר בעיתונים ובהמשך היום יעלה גם באינטרנט. את הקמפיין מוביל מוטי מורל. את המשקיעים הציג זאב ינאי, דובר פורום המאבק; שושנה וינברגר, ניצולת שואה, אמו של דוד וינברגר; אהוד שלוש, בעל חברת דפוס ודוד חי.

מורל: "נגייס מיליון שקל דרך האינטרנט"

"אין לנו 5 ולא 6 מיליון שקל", אמר מורל. "אמרנו שנגייס מיליון שקל באמצעות האינטרנט. אם נצא לקריאה, 5,000 משקיעים יבואו עם 200 שקל כל אחד. הנה הכסף. האנשים מתגייסים לנושא הזה. עד עכשיו אספנו חצי מיליון שקל. אני מאמין שנגיע למיליון שקל. כשהמשקיעים מגיעים לאומדן הפסד של 80% מהרווחים שלהם, הם מבינים ששווה לעשות את ההשקעה הזאת".

הראשונה לדבר מבין המשקיעים הייתה שושנה וינברגר: "השקענו הרבה כסף בגבעות ובמניות אחרות. השקענו את הכסף כדי להביא לעצמאות אנרגטית לישראל ולשגשוגה. קיווינו שלאחר תקופה ארוכה שרק השקענו והפסדנו - גם לנו תגיע ההצלחה והתשואה שתפצה אותנו על השנים הכואבות. לצערי תקווה זו עומדת להיקבר בגלל ועדת ששינסקי".

"מי מפעיל את שלי יחימוביץ'?"

אהוד שלוש, עו"ד במקצועו, נשא דברים אחרי וינברגר ואמר: "השקעתי בעבר בגבעות והפסדתי כ-150-120 אלף שקל. לאחרונה השקעתי בישראמקו. בתור עצמאי קיוויתי שזה יעזור לי בפנסיה". הוא אמר שכדי למצוא תגליות נפט וגז יש צורך בהטבות מס כדי שהמשקיעים יסכנו את כספם ויאפשרו את החיפושים.

שלוש התייחס לדבריה של ח"כ שלי יחימוביץ', שכינתה את המשקיעים הקטנים "מהמרים", ואמר לה: "זה באמת דומה אולי להימורים במובן שיש סיכוי קטן להצליח, אך ככל שהסיכון יותר גדול למשקיע - כך צריך גם שהרווח יהיה גדול למשקיע. אחרת אין היגיון בזה. אני לא מתבייש בזה שקוראים לי מהמר; מה שעשינו זו חלוציות! אפשרנו את תגליות הגז".

מורל, שמתקפתו על יחימוביץ' החלה במסיבת העיתונאים, טען כי חברת הכנסת מופעלת על ידי גורמים בעלי אינטרסים: "אני אוהב לראות מי מרוויח מכל זה. איפה עומדים האינטרסים. אם ועדת ששינסקי עומדת לקבור את תעשיית הגז אז השאלה מי מרוויח מזה. ואת התשובה קיבלנו: החברה לישראל חתמה עם EMG. מעניין מי מגייס את שלי יחימוביץ' לשורותיו, שמשמיצה בלשון הרע מאחורי חסינות של חברת כנסת".

מורל התייחס לטענת יחימוביץ' לפיה יצחק תשובה עומד מאחורי הקמפיין של המשקיעים הקטנים, מממן אותם ועושה יד אחת איתם, וענה בחריפות: "אם יחימוביץ' תסיר את החסינות שלה - היא תחטוף תביעת לשון הרע גדולה. מה שהיא אומרת זה שקר!"

דוד וינברגר, בנה של שושנה ומשקיע בגבעות, תקף גם כן את יחימוביץ': "אני מושקע רק בגבעות עולם, לא בחברות של תשובה. אני לא יודע מה ההאשמות האלה של שלי יחימוביץ'. לא סביר שמשנים את חוקי המשחק באמצע. כשהתחילו להשקיע בגבעות הסיכוי היה 1 ל-100. האמנתי בדיוק כמו אמי שזאת השקעה באוצרות טבע לטובת המדינה וגם לטובתי".

וינברגר טען כי "הקרן החדשה לישראל", המזוהה עם השמאל הקיצוני, היא זו שעומדת מאחורי הקמפיין להעלאת המסים והתמלוגים על תגליות הגז, והוסיף כי "הקרן החדשה רוצה להחזיר אותנו לימי רוסיה הקומוניסטית. להלאים את הרכוש שלנו. זה גזל".

"שלחתי את יחימוביץ' לכנסת - ואני מתבייש בה"

המתקפה נגד יחימוביץ', כמי שתמכה בלהיטות בהמלצות ששינסקי, נמשכה גם כאשר המשקיע דוד חי עלה לנאום: "שתתבייש מפלגת העבודה אם זה מה שיש לה להציע. מה לא אמרו עלינו? שאנחנו מהמרים, צ'חצ'חים... שלי יחימוביץ' האשימה אותי שאני מפקיר את ילדיי. אז אני שואל: איך אלמד את ילדיי לעמוד מאחורי הדברים שלהם אם הממשלה לא עושה זאת? באוסטרליה העיפו ראש ממשלה שניסתה להעלות את התמלוגים. אם המדינה לא תכבד את ההסכמים אז אנחנו נתבע אותה. אני הפסדתי ב-1994 כ-70 אלף שקל על ישראמקו. מישהו יפצה אותי על זה?!"

צביקה ברודצקי, אחד המשקיעים הבולטים בגבעות, עלה במפתיע לבמה במהלך מסיבת העיתונאים ודיבר על דרכי המימון של קמפיין המשקיעים הקטנים: "אני פעיל בפורום של משקיעים והוא נפתח כך: 'תרום היום למאבק המשקיעים'. יש חשבון בבנק דיסקונט, בסניף כיכר רבין". בשלב זה שלף ברודצקי את מכשיר ה-iPhone שלו כדי להציג חלק מהמשקיעים הקטנים שתרמו למען הקמפיין.

"הראיתי לכם מי עומד מאחורי הקמפיין", הוסיף ברודצקי. "ששלי יחימוביץ' תעשה גילוי נאות מי עומד מאחורי הקמפיין שלה! נפגשתי עם הרב מיכאל מלכיאור ועם ח"כ כרמל שאלה; שאמה לא ידע בכלל מה זה שותפות מוגבלת. זה רציני? אני הייתי צריך לספר לו מה זה שותפות מוגבלת! זה לא ייאמן! אני שלחתי את יחימוביץ' לכנסת; אני קיבוצניק; אני מתבייש בה! אם היא אומרת שהשקעה בסקטור הגז זה כמו קזינו - אז שתאסור זאת כי הימורים אסורים במדינת ישראל. מעניין מאוד מאוד את מי יחימוביץ' וחבריה מייצגים - ומאיפה הכסף?!"

בתשובה לשאלת "גלובס" מדוע המשקיעים הקטנים לא מכירים בכך שמשאבי הטבע של מדינת ישראל שייכת לאזרחי ישראל, ענה ברודצקי: "המדינה לא הצליחה למצוא גז ונפט וביקשה מאיתנו. כשלנו בהרבה קידוחים. אנשים הפסידו המון כסף".

כאשר כתב "גלובס" אוריאל הרמן שאל את המשקיעים מי יגן על תגליות הגז מאיומים ביטחוניים, כגון האיומים ששיגרו לבנון וחיזבאללה, השתיק אותו מורל ואמר: "אני רוצה לעצור כאן את הדברים. מישהו הכניס לך סיסמאות לראש. אתה הנציג של שלי יחימוביץ' כאן בחדר".

המטרה למתקפה בקמפיין: שטייניץ

הקמפיין התקשורתי של המשקיעים מכוון נגד שר האוצר יובל שטייניץ. הבוקר בעיתונים הופיעו מודעות ענק עליהן חתומים "המשקיעים הפרטיים בשותפויות הנפט והגז". בעיתון "ידיעות אחרונות", למשל, הופיעה מודעה ובה נכתב, בין היתר: "אוי כמה חבל, יובל המבולבל", כאשר המשקיעים תוקפים בה את שטייניץ ופרסמו גם חשבון בנק להעברת תרומות לתמיכה במאבקם, על שם עו"ד יהודה רסלר, המייצג את קבוצת המשקיעים.

כזכור, ועדת ששינסקי המליצה להעלות את תקבולי המדינה מההכנסות העתידיות מתגליות הנפט והגז לשני שלישים משליש היום. המשמעות היא כמובן פגיעה בחברות הנפט והגז, שחיקה במחירי המניות ופגיעה ישירה במשקיעים. משקיעי הגז-נפט הקטנים החלו לאחרונה להתאגד כדי להילחם בהמלצות ששינסקי, בעיקר באמצעות התקשורת.

יחימוביץ' מגיבה: "אוצרות המדינה לא שייכים למהמרים בכספי הפנסיה"

יחימוביץ' הגיבה היום לדברים הקשים שנשמעו במסע"ת של המשקיעים הקטנים ומסרה: "אין בכוונתי להתנצח עם מי שמקבלים כסף על המילים היוצאות מגרונם, ומילותיהם מתחלפות על פי זהות המממן. הקמפיין המגוחך ורווי איומי הסרק לא יעצור את החלוקה ההוגנת והשפויה של מה שייך לציבור, כמקובל בעולם כולו. אוצרות הגז של המדינה שייכים לציבור ולא לקומץ בעלי הון וכמה אינטרסנטים שהחליטו להמר בכספי הפנסיה שלהם.

"מאחורי המארגנים מערך יחצ"נות משומן ויקר; הם לא קטנים, וברור מעל לכל ספק כי מישהו מממן את מודעות הענק, היחצ"נים ועורכי הדין שעומדים מאחורי הקמפיין המשותף. דלות המשתתפים באירוע, לרבות היותם קרובי משפחה, והמשך שמירת האנונימיות של המממנים מעידה על כך גם היא".