טבע ואוספקס יפתחו תרופות חדשות לטיפול בטרשת נפוצה

אנליסט בשוק: "המשמעויות הכספיות מבחינת טבע הן זניחות. הפוטנציאל, במידה ויתממש, הוא לעתיד הרחוק ולא בר כימות בשלב זה"

טבע , חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם, נכנסת לשיתוף פעולה נוסף עם חברה חיצונית לפיתוח תרופה. הפעם מדובר בחברת אוספקס (Auspex Pharmaceuticals), שבסיסה בקליפורניה. העסקה הינה לפיתוח תרופות חדשות על בסיס האיזוטופ דאוטריום (המוכר גם כמימן כבד). את ההודעה פרסמה אוספקס ואל נמסרו בה כל פרטים כספיים או לוחות זמנים.

"המטרה היא לפתח תרופות לטיפול בטרשת נפוצה; טבע מנסה לעבות את הבסיס הטכנולוגי שלה לפיתוח תרופות לטרשת נפוצה", אמר אנליסט בשוק ההון המסקר את טבע. "זו עוד חוליה במסגרת האאוטסורסינג שטבע עושה בתחום המו"פ שלה. יש לה הרבה מאוד שיתופי פעולה עם חברות אחרות. המשמעויות הכספיות מבחינת טבע הן זניחות. הפוטנציאל, במידה ויתממש, הוא לעתיד הרחוק ולא בר כימות בשלב זה".

"דאוטריום הוא איזוטופ לא רדיואקטיבי של מימן. נראה שאיזוטופ זה הצליח להאיץ ישות כימיקלית חדשה עם סגולות מיוחדות ומועילות. הסכם זה מדגים כי חברת אוספקס מסוגלת להסתמך על הקניין הרוחני שלה באזורים טיפוליים חדשים", אמר ד"ר אנדרס סומר, מנהל התפעול של אוספקס.

"זוהי השתקפות המאמצים שלנו ליצור תרופות חדשות שמייצרות הזדמנויות לשוק", הוסיף ד"ר פטריק שה, מנכ"ל אוספקס ושותף בחברת Thomas McNerney & Partners.

טבע, בניהולו של שלמה ינאי, נסחרת בנאסד"ק ובתל-אביב בשווי של 46.7 מיליארד דולר, לאחר ירידה של כ-19% מאז השיא שנרשם במארס. תרופת הדגל של טבע היא קופקסון המעכבת את מחלת הטרשת הנפוצה.