מקורבים לקידוח "לוויתן": "לא צפויה סנסציה בתוצאות"

ל"גלובס" נודע כי בבדיקת הלוגים החשמליים ניכרה לעתים אכזבה מעובי שכבת המטרה, כאשר באתרים מסוימים נצפתה שכבה דקה מהמצופה ■ כלל פיננסים מוריד המלצות למניות הגז

העצבים חשופים בשוק ההון לקראת פרסום התוצאות בקידוח "לוויתן". כפי שנחשף אתמול ב"גלובס", התוצאות צפויות בימים הקרובים ממש והשותפות הישראליות בקידוח, אבנר , דלק קידוחים ורציו , ביחד עם השותפה האמריקנית נובל אנרג'י, מרכזות עניין רב בשוק, היום ובכלל.

בשוק עצמו מסתובבות בשבועות האחרונים שמועות לפיהן השותפות צפויות להודיע על כמויות גז שעולות בהרבה על הערכה הראשונית, שפורסמה ביוני השנה בעקבות הסקר התלת-מימדי, לפיה ב"לוויתן" קיימות רזרבות גז בהיקף של 16 TCF (טריליון רגל מעוקבת).

לא מופרך היום לשמוע בשוק הערכות לפיהן במאגר קיימות "קרוב ל-30 TCF" אך המציאות, כמו תמיד, מורכבת יותר. בשיחות שערך היום (ג') "גלובס" עם גורמים המקורבים לקידוח עולה תמונה מאוזנת בהרבה, לפיה בדיווח הקרוב "לא צפויה סנסציה בתוצאות".

עוד עולה כי במהלך בדיקת הלוגים החשמליים ניכרה לעתים אכזבה מעובי שכבת המטרה, כאשר באתרים מסוימים נצפתה שכבה דקה מהמצופה. מקורב נוסף אמר כי "הסיכוי למציאת כמויות TCF גבוהות משמעותית מהדיווח ביוני - קלושה".

נזכיר כי בסוף נובמבר דיווחו השותפות כי במאגר נמצאו חולות המכילים גז טבעי. לפני כ-10 ימים דווח כי צפוי עיכוב בהשלמת הבדיקות בשכבת המטרה, לרבות בדיקות הלוגים החשמליים הבוחנים את תכונות הסלע ומאפייניו באמצעות מכשירי מדידה חשמליים.

כלל פיננסים: הורדת המלצה לשותפויות הגז

ובתוך כך, פרסם היום כלל פיננסים סקירה לקראת התוצאות ב"לוויתן" ובה הוא מזהיר את המשקיעים מפני השקעה בשותפויות. האנליסט ירון זר מוריד את המלצתו לאבנר ולדלק קידוחים ל"תשואת יתר" מ"קנייה" ולרציו ל"תשואת שוק" מ"תשואת יתר".

זר מעריך כי התרחיש הסביר ביותר הוא כי לא יחול שינוי משמעותי באומדן העתודות לאחר תוצאות הקידוח הנוכחי. "גם בתרחיש בו עובי שכבות הגז בקידוח הנוכחי יעלה על הצפי הראשוני, עדיין אנחנו מעריכים כי לא צפוי עדכון משמעותי לגבי כלל המאגר", כותב זר.