דגם חדש של בלקברי - פנינה בלי קסם

היכולות של דגם ה-Pearl 9105 נחותות בהרבה לעומת המתחרים, וזה שחייבים לרכוש חבילת גלישה הופכת אותו ליקר מאוד ■ מיועד בעיקר לקהל שלאו דווקא מחפש טלפון למיילים

דגם הבלקברי Pearl 9105 הוא הדרך של חברת RIM לפנות לקהל צעיר יותר, ולאו דווקא זה שמחפש טלפון חכם המיועד בעיקר למיילים.

מקלדת: אין מקלדת QWERTY מלאה אלא מקלדת טלפון רגילה, שמקשה על ההקלדה וגם לא מגיעה עם יכולת T9 להקלדה מהירה בעברית, אלא רק עם השלמת מילים - יכולת שלא מצאנו אותה טובה מספיק.

משטח אופטי: לדגם משטח אופטי המשמש כעכבר ומאפשר הפעלה באמצעות נגיעה קלה עם האצבע לכיוון בו מעוניינים. ההסתגלות לוקחת כמה ימים, אולם מדובר באופציה מוצלחת.

מוצר: בלקברי - Pearl 9105
 מוצר: בלקברי - Pearl 9105

אפליקציות: RIM עדיין לא פתחה את החנות שלה לישראלים, מה שפוגע בהנאה..

ממשק: קצת מיושן ומשעמם. נכון שמדובר בסוס עבודה ושהמכשיר לא נתקע, אבל העיצוב קצת אפרורי והתחושה היא שהיכולות שלו מוגבלות, למרות שאפשר להפעיל מספר יישומים במקביל.

מיילים: בהגדרה פשוטה ומהירה, המכשיר אפשר לנו להתחיל לקבל בזמן אמת מיילים שנכנסו לתיבת הג'ימייל שלנו וגם להוריד את ספר הטלפונים ויומן הפגישות שלנו, שיושבים בשירות של גוגל. לא היינו צריכים לחבר את הטלפון למחשב לצורך עדכון. הבעיה היחידה היא שהמסך יחסית קטן - 2.25 אינץ'.

צילום ויכולות נוספות: 3 מגה פיקסל עם פלאש ופוקוס אוטומטי. תוצאות הצילום סבירות פלוס. GPS מובנה והתקן WiFi פנימי, שמאפשר לגלוש באינטרנט בדפדפן הבינוני ללא פלאש, אבל לא מאפשר הורדת מיילים.

שורה תחתונה: היכולות נחותות בהרבה לעומת המתחרים, והעובדה שחייבים לרכוש חבילת גלישה הופכת אותו למוצר יקר מאוד.

מחירים: בפלאפון 2,160 שקל (או 60 שקל כפול 36 תשלומים). חייבים גם לרכוש חבילת גלישה ב-70 שקל לחודש למשך שנה וחצי, הכוללת 2 ג'יגה גלישה וחיבור לשירותי בלקברי. באורנג' 2,088 שקל (או 58 שקל כפול 36 תשלומים). בנוסף חייבים לרכוש חבילת גלישה ללא הגבלה במחיר של 75 שקל לחודש לשלוש שנים.

ציון: 7.5.