הכנסת אישרה: לפחות שליש מוועדות החקירה - נשים

הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ דליה איציק, לייצוג הולם לנשים בוועדת חקירה ■ ח"כ איציק: "חשוב להפנים, הכללתן של נשים בועדות חקירה תתרום לציבור כולו"

הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה טרומית את הצעת החוק של יו"ר סיעת קדימה, ח"כ דליה איציק, לייצוג הולם לנשים בוועדת חקירה ממלכתית ובוועדת בדיקה ממשלתית. ההצעה עברה לוועדה לקידום מעמד האישה להכנה לקריאה ראשונה.

"אין ספק כי להשתתפותן של נשים בוועדות חקירה חשיבות רבה ביותר, הן מההיבט הציבורי של שוויון בין גברים לנשים ולא פחות מכך מבחינת תרומתן של נשים לעבודת הוועדה עצמה", אמרה יוזמת החוק, ח"כ איציק . "חשוב שנבין ונפנים כולנו, כי הכללתן של נשים בועדות חקירה לא תתרום רק לנשים, אלא לציבור כולו".

הצעת החוק מתקנת את חוק ועדות חקירה אשר מכוחו מוקמות ועדות חקירה ממלכתיות, וכן את חוק הממשלה אשר מכוחו מוקמות ועדות בדיקה ממשלתיות, וקובעת כי בהרכב הוועדה יינתן ייצוג הולם לנשים, אשר לא יפחת משליש מחברי הוועדה.

הצעת החוק הוגשה לאחר שבועדות חקירה ממלכתיות שהוקמו בעבר לא ניתן יצוג הולם לנשים. כך למשל, בששת ועדות החקירה הממלכתיות שהוקמו בישראל מאז שנת 1995 כיהנו 20 חברים מתוכם שתי נשים בלבד.

בנוסף לכך, לאחר אירועי המשט התורכי בו נפצעו חיילי צה"ל ונהרגו אזרחים זרים, הוקמה ועדת בדיקה ממשלתית בראשות השופט יעקב טירקל בת חמישה חברים ושני משקיפים, אולם הועדה לא כללה ולו אישה אחת.