תשובה מוכר לצמח המרמן 50% משוק בצלאל ב-50 מ' ש'

החברה-הבת הפרטית של דלק נדל"ן, אלעד ישראל מגורים, חתמה על הסכם מכירת מחצית מזכויות הפיתוח שלה בפרויקט שניתנו לה ע"י עריית ת"א ■ המכירה מותנית באישור העירייה

חברת דלק נדל"ן פירסמה הבוקר (ה') כי החברה הבת הפרטית, אלעד ישראל מגורים חתמה אתמול על הסכם למכירת 50% מזכויותיה בפרויקט שוק בצאלאל, כפי שניתנו לה עפ"י הסכם פיתוח שניכרת בינה לבין עיריית ת"א, בתמורה ל-50 מיליון שקל. הרוכשת היא חברת צמח המרמן .

השלמת העסקה מותנית בהתקיימות תנאים מתלים, בכללם אישור עיריית ת"א תוך 45 יום ממועד חתימת ההסכם. התמורה תשולם ע"י צמח המרמן למוכרת במספר תשלומים, בכפוף להתקיימות התנאים המתלים שנקבעו לביצוע העסקה, כאשר התשלום האחרון ייעשה בכפוף ובמועד השלמת העסקה.

בהתאם לתב"ע המוצעת, ניתן לבנות על המקרקעים 2 בנייני מגורים בני 7-8 קומות, הכוללים 150 יחידות דיור, על גבי חניון תת קרקעי בשטח של כ-23 אלף מ"ר וכן כ-2,000 מ"ר שטחי מסחר.

בכוונתה של צמח המרמן לממן את חלקה בהקמת הפרויקט, לרבות תשלום התמורה על פי ההסכם באמצעות ליווי בנקאי והון עצמי. הסכם ליווי כזה עדיין לא נחתם.

להערכת החברה, בכפוף להשלמת ההסכם, על בסיס נתונים הקיימים בידה, עבודות הקמת הפרויקט צפויות להתחיל במהלך הרבעון השני של 2011 ולהימשך כ-4 שנים.

נציין כי החודש הצטרפה משפ' מנור (מבעלי דוד לובינסקי, אי.די.בי ובנק איגוד) לגרעין השליטה של צמח המרמן עם החזקות של 27.5% והצטרפה למשפחת בן אברהם/ שרון המחזיקה בנתח דומה ולמשפחת פייגלין המחזיקה ב-28.7%.

כזכור, בסוף שנת 2005 זכתה דנקנר השקעות (כיום אלעד ישראל מגורים) במכרז על המתחם, ששטחו 1.3 דונם, ושילמה תמורתו 6 מיליון דולר (אז, כ-28 מיליון שקל), כך שערך המגרש זינק כמעט פי ארבעה בתוך חמש שנים. אם כי ראוי לציין, שלפי תנאי המכרז, היתה צריכה החברה הזוכה לפנות דוכנים שקיבלו מעמד של דיירים מוגנים. מעניין לציין שבאותו מכרז נקבע כי הזוכה צריכה היתה לבנות את הפרויקט תוך 3.5 שנים.

אחד הגורמים המעכבים את הפרויקט הוא התנגדות השכנים, שבאוגוסט השנה הביאה להנמכת גובה בנייני המגורים המתוכננים במתחם, בהתאם לתב"ע (תוכנית בניין עיר) חדשה שאושרה בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב. התב"ע מורידה את גובה הבניין שהיה אמור לכלול עד 16 קומות ברחוב המכבי פינת טשרניחובסקי לגובה של שמונה קומות, ואת גובה הבניין שהיה אמור לכלול עד 10 קומות ברחוב בית לחם, לגובה של 9 קומות.

נוסף על כך, מגדילה התב"ע המאושרת את מספר יחידות הדיור שמוצעות בפרויקט מכ-120 ל-160, תוך קביעת תמהיל גודל הדירות כך ששליש מהדירות יהיו דירות קטנות (56-60 מ"ר, לא כולל ממ"ד), שליש יהיו דירות בינוניות (65-70 מ"ר) ושליש דירות גדולות (מעל 80 מ"ר).