כוננות ספיגה: וויקיליקס יחשוף אלפי מסמכים על ישראל

מייסד אתר ההדלפות ג'וליאן אסאנג' אמר כי בידיו אלפי מסמכים הנוגעים לישראל, בין השאר בנושא מלחמת לבנון השנייה וחיסול בכיר החמאס אל מבחוח ■ "המוסד עוקב אחרינו בדריכות"

מייסד אתר ההדלפות "וויקיליקס" ג'וליאן אסאנג' מבטיח חשיפות נוספות הנוגעות לישראל: אסאנג' טען אמש בראיון לרשת "אל ג'זירה", כי הוא מחזיק בידיו כ-3,700 מסמכים הנוגעים לישראל, שרובם הגדול עוד לא פורסמו.

אסאנג' ציין כי המסמכים מתייחסים בין היתר למלחמת לבנון השנייה וחיסול בכיר חמאס, מחמוד אל-מבחוח. אסאנג' הוסיף שהוא יחשוף בעוד כשישה חודשים, פרטים על פגישה של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שגריר ארצות הברית בפריז.

מייסד וויקיליקס הדגיש בראיון כי להערכתו המוסד עוקב בדריכות אחר פעילות ארגונו.

חשוד נוסף בחיסול נעצר בספטמבר?

מפקד משטרת דובאי דאחי חלפן תמים הודיע היום בסוף חודש ספטמבר כי חשוד נוסף נעצר במעורבות ברצח בכיר חמאס בחודש ינואר השנה. לדברי חלפן, שצוטט בראיון לעיתון "אתיחאד" היוצא לאור באמירויות, נעצר החשוד באחת ממדינות המערב וכי כעת צפוי לצאת צו מעצר לצורך הסגרתו למדינה.

חלפן הוסיף כי מאז תחילת חקירת הפרשה, קיבל מספר איומים על חייו, כאשר לטענתו מאחורי שניים מהם עומד המוסד הישראלי. לדבריו, האיום הראשון הגיע אליו לפני כמה ימים, לאחר שחשף צילומים מזירת הרצח שחשפו את פרטי הפעולה בדובאי.

חלפן טען כי הרשויות במדינה הצליחו לאתר את מקור אחת השיחות ולקשור אותה למוסד הישראלי. לדבריו, גם המקור מאחורי השיחה השנייה אותר, אך הוא סירב לחשוף את זהותו. מאוחר יותר, התברר כי חלפן התכוון שהאיש נעצר בקנדה - אך השלטונות הקנדיים הכחישו מכל וכל.