נכשל במבחן מזג-האוויר

היכן ימי השמחה הילדותית למראה שלג הנערם ברחובות ועל מסלולי המראה וכבישים

"זה פאתטי, אפשר לחשוב שזו מדינת עולם שלישי", אמרה שלשום (ג') ג'ניס פיליפס, בת 29, שביקשה לטוס הביתה למיניאפוליס שבארה"ב ונתקעה בהית'רו, לונדון.

כשלצדה ישן בן זוגה אמרה פיליפס שרגילה לשלגים כבדים בבית: "הייתי כאן שבועיים, וכל מה שדיברו עליו היה התחזית לשלג. כל הסיפור הוא 8 ס"מ של שלג. אפשר היה לצפות שהממשלה תפעל טוב יותר". נשמע מוכר לישראלים, חוץ מזה שאצלנו מדברים על תקלות ואסונות 20 שנה לפני ההתרחשות.

הכאוס באירופה בעקבות סופות השלגים יסתיים ברובו לקראת חג המולד בשבת. נמלי תעופה ותחנות רכבת ביבשת הודיעו אתמול ביום רביעי על שובם לפעילות סדירה. נמל הית'רו בלונדון, העמוס בעולם, הודיע על חידוש עשרות טיסות אחרי שבתחילת השבוע דמה יותר למחנה פליטים מאשר לצומת תעופה מרכזי.

היכן הימים של שמחה ילדותית למראה השלג נערם ברחובות או על מסלולי המראה וכבישים?

בימינו הציניים השלג לא העלה את התמיכה בממשלתו השמרנית-ליברלית של דיוויד קמרון, שספגה ביקורת נוקבת על התמודדות כושלת עם קשיי מזג האוויר. הנוסעים בהית'רו הדגישו שהשלג הכבד הפסיק כבר בשבת שעברה, ושלושה ימים אחר כך נמל התעופה עדיין אינו מתפקד.

בבריטניה לבדה בוטלו בשני ובשלישי טיסותיהם של כחצי מיליון נוסעים.

תושבי לונדון, שבניגוד לדימויה העשיר והשבע מרבים להתלונן על ריקבון תשתיותיה (האזנה להודעות הרכבת התחתית על סגירת קווים ושיבושים ארוכה ממגילת איכה), יכולים להתנחם בצרות של בעלי שירותים ציבוריים מתקדמים יותר.

בגרמניה נמשכו אתמול שיבושים קשים. נמל פרנקפורט הודיע במפתיע שלשום (ג') כי ייסגר שוב לכל הטיסות הממריאות והנוחתות ל-4 שעות. יממה לפני כן חזר לפעול באופן כמעט מלא. בנמל שארל דה גול של פאריס נפוצו סיפורי זוועה אורבאניים על נוסעים שנתקעו ללא בגדים להחלפה שלושה ימים. מישהו אמר סנטה קלאוס?