האבטלה עלתה ל-6.6%; ההיי טק הפיל את הייצור התעשייתי

האבטלה שבה לרמתה במארס 2010 ■ בין החודשים אוגוסט לאוקטובר חלה ירידה של 8.5% בייצור התעשייתי ובענפי הטכנולוגיה העילית (היי טק) נרשמה נפילה של 17.4%

שיעור האבטלה בישראל עלה באוקטובר ב-6.6% וחזר לרמה בחודש מארס 2010. על פי נתוני המגמה שפרסמה היום (ה') הלמ"ס הגיע שיעור הבלתי מועסקים ל-6.6% מכוח העבודה האזרחי לאחר שביולי, אוגוסט וספטמבר היתה האבטלה במשק 6.5% ובמאי יוני עמדה על 6.4%.

נתון נוסף שפורסם היה כי בין החודשים אוגוסט לאוקטובר חלה ירידה של 8.5% בייצור התעשייתי, כאשר עיקר הירידה בתקופה זו מיוחסת לטכנולוגיה העילית (היי-טק) אשר בה נפל הייצור התעשייתי ב-17.4%. ללא נתוני הייצור התעשייתי בענפי הטכנולוגיה העילית הסתכמה הירידה ביצור התעשייתי בשלושת החודשים הנ"ל ב-1.1%.

באותה התקופה חלה ירידה של 21% במכירות ליצוא במחירים קבועים, לעומת זאת המכירות המקומיות במחירים קבועים דווקא עלו ב-3.7%.

נתון נוסף שפורסם היה כי בחודשים אוגוסט-אוקטובר חלה עלייה של 1.1% במספר משרות השכיר בתעשייה ועלייה של 0.4% בשעות העבודה למעשה בתעשייה.

עפ"י נתונים מנוכי עונתיות, הייצור התעשייתי גדל ב-9% מתחילת השנה ועד אוקטובר לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עפ"י נתוני המגמה ניתן לראות כי העלייה בנתוני המגמה שנרשמה החל מחודש יוני 2009 נעצרה בחודש יוני 2010 ובארבעת החודשים האחרונים, מאז יולי, נרשמה ירידה במגמה החודשית של הייצור התעשייתי - בעיקר בשל הירידה בענפי הטכנולוגיה העילית.