הנבחרת המנצחת של ברקליס: 30 המניות החמות של 2011

המניות מפוזרות על פני סקטורים רבים - מפיננסים, דרך משאבים ומחשבים ועד חינוך ■ מניית טבע התברגה לעשירייה הראשונה

שבוע אחד בלבד נותר לשנת 2010, שבוע שככל הנראה יאופיין במחזורי מסחר קטנים בשווקים, שכן בחו"ל כבר יצאו המשקיעים לחופשת חג המולד והשנה האזרחית החדשה. לאחר מכן יחזרו המשקיעים לשנה חדשה עם כוחות מחודשים, ויבחנו באילו מניות כדי להצטייד לקראת 2011.

מדדי המניות המובילים בארה"ב טיפסו לאחרונה לרמות בהן שהו לפני קריסת ליהמן ברדרס, ולאחר שנתיים של עליות נאות - סלקטיביות היא שם המשחק. זו בדיוק הסיבה שבבנק הבריטי ברקליס קפיטל החליטו להכריז על רשימת 30 המניות שלדעתם יספקו תשואה טובה ב-2011. אחת מהן היא חברה ישראלית.

בראש הרשימה ניצבת דווקא מניית תעופה - AMR (סימול: AMR), המחזיקה באמריקן איירליינס. בברקליס שוריים על ענף התעופה בארה"ב וצופים רווחיות שיא ב-2011. הם מעריכים שהקיצוץ בהוצאות AMR יתורגם לשיפור ברווחיות החברה ומספקים למניה מחיר יעד של 18 דולר - 131% מעל מחירה בשוק.

למקום השני התברגה מניית Weyerhaeuser (סימול: WY), חברה העוסקת בחטיבת ואחסנת עצים, אשר לה גם פעילות נדל"ן מסחרי. בברקליס מציינים כי 2010 הייתה שנת תפנית לחברה ומצמידים לה מחיר יעד של 29 דולר, קרי פרמיה של כמעט 60% על מחיר השוק.

ברקליס לא מקפח את סקטור הפיננסים וממליץ גם על מניית בנק TCF Financial (סימול: TCB), בנק הפועל במערב-התיכון בארה"ב ומתמקד בעיקר בבנקאות קמעונאית. בברקליס משבחים את השיפור במרווחי הבנק וצופים המשך גידול באשראי שהוא מחלק. האנליסטים צופים עלייה של 51% במניה בשנה הקרובה.

במקום הרביעי נמצאת מניית MEMC Electronic Materials (סימול: WFR). החברה מייצרת חומרים לתעשייה הסולארית ולתעשיית שבבים מוליכים למחצה. ברקליס מעריך כי החברה תגדיל את נתח השוק שלה בענף הסמיקונדקטורס ב-2011 וכי המרווחים שלה בתעשייה הסולארית יגדלו. המניה נסחרת במכפיל 9 על הרווח שברקליס צופה לה ב-2011, בעוד שבשנים האחרונות היא נסחרה בטווח שמשקף לה מכפיל 12-27, כך שבברקליס סבורים כי ישנו סיכוי לעלייה משמעותית במניה.

את המקום החמישי ברשימה תופס בנק נוסף - וגדול: JP מורגן . לפי ברקליס, JP מורגן נמצא תמי באחד מבין שלוש המקומות הראשונים בכל 6 הפעילויות המרכזיות של הבנקים הגדולים בארה"ב. במילים אחרות, מדובר באחד הבנקים המובילים בארה"ב. המניה נסחרת במכפיל 8 בלבד על הרווח החזוי ב-2011, בעוד שמבחינה היסטורית היא בד"כ נסחרה במכפיל 13 בממוצע, כך שבברקליס מעריכים כי הפוטנציאל לעליות הינו משמעותי.

טבע בעשירייה הראשונה

למקום השישי התברגה מניה ישראלית - טבע . ברקליס שורי על המניה כבר חודשים רבים והוא לא מוותר על מחיר היעד הגבוה שהצמיד לה - 73 דולר, מחיר הגבוה בכ-40% ממחיר המניה בשוק. כידוע, מניית טבע סובלת מחולשה בתקופה האחרונה בשל חששות מתחרות גנרית לקופקסון, תרופת הדגל שלה המיועדת לטיפול בטרשת נפוצה. אך בברקליס דוחים את החשש ומאמינים כי לא צפויה תחרות גנרית לקופקסון עד לפקיעת הפטנט במאי 2014, או אפילו מעבר לכך.

חברת הפיננסים Invesco נמצאת במקום השביעי ברשימת המומלצות, שכן בברקליס מעריכים כי החברה תרוויח מהתמורות הצפויות בשוקי האג"ח בשנת 2011, ומהגידול הצפוי להערכתם בתיאבון המשקיעים לסיכון. כמעט 50% מתיק הנכסים של החברה מורכב ממניות או אג"ח קונצרניות. בברקליס חוזים כי שיעור הרווח הנקי של החברה יעלה לכמעט 40% מכ-35% היום. לפיכך, בברקליס מאמינים כי המניה עשויה לעלות ב-35% השנה.

את מניית Vale , חברת הכרייה והמתכות הברזיאלית, מגדירים בברקליס כ"אופציה הטובה ביותר בדרום אמריקה ליהנות מהגאות בשוק הברזל בחמש השנים הקרובות". היא ממוקמת במקום השמיני ברשימת המומלצות, ואחריה נמצאת מניית Western Union במקום התשיעי. את העשירייה הראשונה חותמת מניית DeVry (סימול: DV), המפעילה אוניברסיטאות ומכללות בארה"ב. בברקליס צופים גידול בשיעור חד ספרתי במספר הסטודנטים ברשת החינוך של DeVry, צמיחה של 15%-18% ברווחים בשנים 2011-2012, ועלייה של 25% במניה לרמה של 60 דולר.

מאפל ועד פוטאש

אלו 10 המניות המובילות של ברקליס לשנת 2011 (בארה"ב), כאשר בהמשך רשימת "30 הכוכבות" ניצבות המניות הבאות:

AES

Hartford Financial

CB Richard Ellis

Cardinal Health

Corning

DirecTV

Onyx Pharmaceuticals (סימול: ONXX)

יאהו

Illinois Tool Works

Sunoco

אפל

MasterCard

Rockwell Automation

■ מניית חברת התרופות מרק

Newell Rubbermaid

■ מניית חברת הבנייה לנר

UnitedHealth (סימול: UNH)

Kohl's (סימול: KSS)

■ מניית חברת הדשנים פוטאש

Covidien