גורו המניות ג'ים קריימר: "כך תהנו מ-5,000% תשואה"

קריימר מציע מספר דרכי פעולה ל-5 הימים האחרונים של השנה ומציין כי על-פי 20 השנים האחרונות, בימים אלה השוק רושם עליות חדות ■ ולסיום: 3 מניות עם פוטנציאל אדיר

לקראת שבוע המסחר האחרון לחודש דצמבר ולשנת 2010 כולה, משקיעים ברחבי העולם שואלים איך לפעול בימים הקרובים כדי לשמור על התשואה השנתית שלהם ולא לסיים את השנה בהפסדים.

גורו המניות, ג'ים קריימר מציע מספר טיפים לימים האחרונים של השנה ומציין כי על-פי 20 השנים האחרונות, בחמשת ימי המסחר האחרונים של השנה השוק בד"כ רושם תשואה חיובית - ב-10 שנים בהן נרשמו עליות של 10%, 5 ימי המסחר האחרונים של השנה היו טובים במיוחד והוסיפו לתשואה. "אם לשפוט לפי ההיסטוריה, השבוע הקרוב אמור להיות טוב מאוד. במקרה הגרוע, לא צפויים שינויים משמעותיים בשבוע הקרוב", אומר קריימר.

קריימר מסביר, כי המשקיעים בד"כ מעדיפים להיות דפנסיביים בשבוע האחרון של השנה כדי לשמור על הרווחים שצברו מתחילתה. הם מזרימים ביקושים מעט מתחת למחיר בהן נסחרות המניות האהובות עליהם ויוצרים מעין רף תחתון שמגביל את הפעולה של המוכרים הגדולים. לדבריו, השורטיסטים מוותרים מראש על השבוע האחרון של השנה, פשוט מפני שהביקושים הם למחירי מניות נמוכים מכרגיל.

נקודה נוספת שיכולה להצביע על בוא השוורים בשבוע האחרון של השנה אליבא דקריימר, היא העובדה שאנליסטים נוטים שלא לבצע הורדות דירוג או להנפיק סקירות שליליות על מניות בימים האחרונים של השנה. אולי בגלל הנטייה ההיסטורית של העליות בסוף השנה ואולי בשל החשש מאיבוד פופולריות אם ביצועי השוק לא ייתאמו להערכותיהם. דבר נוסף שעשוי לתרום לסנטימנט החיובי בסוף השנה, היא העובדה שמנהלי החברות נוטים שלא לפרסם דיווחים שליליים על החברות שלהם ומעדיפים לדחות אותם בשבוע.

המניות המומלצות

לסיום, קריימר מסמן מספר מניות מומלצות לסוף השנה ומציע דרך להבחין האם מדובר בטרנד חולף או בהשקעה ראויה. לדבריו, חברה שמהווה תחרות לשחקנים הגדולים בתחומה ומציעה שינוי אמיתי בתחום הפעולה בו היא פועלת. לדוגמא, מניית OpenTable (סימול OPEN) שעוסקת בהזמנת מקומות במסעדות דרך האינטרנט. המניה זינקה 249% מאז שהונפקה והיא בעלת פוטנציאל אפסייד משמעותי לדבריו.

למניית Netflix סיפור דומה. קריימר מסמן אותה כפוטנציאלית לזינוק בתקופה הקרובה. החברה עוסקת בשיתוף וידיאו ולדבריו שינתה את הדרך שהצרכנים צופים בתכנים ברשת, בטלוויזיה ובווידאו. מניית Priceline היא סיפור הצלחה נוסף לדברי קריימר - היא המניה שרשמה את התשואה הגבוהה ביותר בימים האחרונים של השנה ב-10 השנים האחרונות עם תשואה פנומנלית של 5,000%. החברה עוסקת בהזמנות טיסות ונסיעות ולפי קריימר היא פרצה בהצלחה למחוזות לא מוכרים.