עובדי אלישרא השביתו את החברה; מתכננים עיצומים נוספים

עובדי החברה הביטחונית הפעילו את סכסוך העבודה שעליו הכריזו לפני כשבועיים ופתחו בשביתת אזהרה: "שתיקת תע"א תמוהה‎;‎‏ חייבת להתייצב על רגליה האחוריות"‏

עובדי החברה הביטחונית אלישרא הפעילו את סכסוך העבודה שעליו הכריזו לפני כשבועיים ופתחו היום (א') בשביתת אזהרה ל-24 שעות. בהמשך, כך מאיימים העובדים, הם ינקטו עיצומים שישבשו את פעילות הייצור.

אלישרא נמצאת בשליטת אלביט מערכות (70%) והתעשייה האווירית (30%), ומאז שנרכשה על-ידי אלביט בשנת 2006 חוששים העובדים מכוונתה של אלביט למזג אותה עם החברות השונות שבבעלותה עד לכדי פירוקה הלכה למעשה של אלישרא. החברה ממוקמת כיום באזור התעשייה של בני-ברק, ואילו הנהלת אלביט מבקשת להעביר את העובדים אל מתחם תדיראן קשר (שבשליטת אלביט) בחולון, ולמתקנים נוספים שבבעלות החברה. לפני כמה חודשים הושגה הסכמה שלפיה אלישרא, על כל עובדיה, תעבור כיחידה אחת לבניין חדש שצפוי להיבנות בחולון, אולם לטענת ההסתדרות, לאחרונה התברר כי טרם התקבלו האישורים לבניית המקום, בעוד שהנהלת החברה כבר רוצה להעביר קבוצות עובדים לכמה מתקנים שונים.

עילה נוספת לסכסוך העבודה קשורה לגובה הבונוסים שחילקה החברה עבור השנים 2009-2010. בהסתדרות טוענים כי החברה חילקה במתכוון בונוסים שמנים לעובדים המועסקים בחוזים אישיים, ואילו לעובדים בהסכמים קיבוציים חולקו בונוסים צנועים. המשמעות, לטענת העובדים, ברורה למדי: ההנהלות של אלישרא ואלביט מבקשות להעביר מסר לעובדים, שלפיו מוטב כי יזנחו את ההסכמים הקיבוציים וכך יתוגמלו יותר. מהלך שכזה יחליש את העבודה המאורגנת בחברה, ויקל את צעדי ההנהלה.

ביקורת כלפי תע"א

‎‎עובדי אלישרא מותחים היום ביקורת כנגד הנהלת התעשייה האווירית (תע"א), שמחזיקה כאמור ב-30% מהחברה. לטענת העובדים, השתיקה של ראשי תע"א לנוכח סכסוך העבודה תמוהה, ובימים הקרובים הם צפויים לפנות באופן רשמי לדירקטוריון התע"א בעניין.

בוועד העובדים טוענים כי מהלכי אלביט בנוגע לאלישרא נועדו לשחוק את ערכה, כדי שתוכל לרכוש את ההחזקה של תע"א בה במחיר נמוך: "תע"א שותקת בעוד המתחרה המרכזית שלה בישראל עושה באלישרא כבתוך שלה. תע"א חייבת להתייצב על רגליה האחוריות כדי שאלביט לא תטמיע אותנו בתוכה ותקבע למעשה עובדות בשטח", נטען היום בקרב עובדי אלישרא.

מועד השביתה באלישרא אינו מקרי: היום ערכה ההנהלה כינוס מיוחד שבו הציגה את תוכניות הצמיחה שלה, לצד טכנולוגיות חדשות בפיתוח. בפועל, רק העובדים בחוזים אישיים הגיעו אל הכינוס, ומההנהלה נמסר כי הם מביעים צער על הדבר.‏‎‎‏