חשד: סמנכ"ל טבע ביצע רכישות לפי מידע פנים

ד"ר בן-ציון ויינר, סמנכ"ל בכיר למו"פ בטבע, נחקר ברשות ני"ע בחשד כי קיבל מידע פנים מהיחצ"ן צביקה רבין וקנה מניות לפיו ■ הפרקליטות: "התיק בטיפול, טרם התקבלו החלטות"

ד"ר בן-ציון ויינר, סמנכ"ל בכיר למחקר ופיתוח בחברת טבע, נחקר ברשות ניירות ערך בחשד כי עשה שימוש במידע פנים שקיבל מאיש יחסי הציבור צביקה רבין לצורך קניית מניות של חברה ציבורית.

באוגוסט האחרון העבירה הרשות לפרקליטות מיסוי וכלכלה את התיק בעניין פרשת אבוג'ן, במסגרתה נחקר רבין, שעומד בראש חברת קוואן תקשורת ושמשמש כאיש יחסי הציבור של טבע. רבין נחשד כי במסגרת השירותים שנתן לחברה ולחברות ציבוריות נוספות, נחשף למידע מהותי המהווה מידע פנים בנוגע לפעילות באותן חברות, אותו העביר למקורביו.

מלבד ויינר ורבין, נחקרו בפרשה מיכל סונסינו, בת זוגו של רבין ששימשה כמנהלת המשרד בקוואן, ועורך הדין של המשרד, גיא פן. השניים נחקרו בחשד לביצוע עבירות של שימוש במידע פנים, לאחר שרכשו ניירות ערך של מספר חברות ציבוריות בבורסה, שהיו לקוחות של קוואן, בטרם פורסם המידע בציבור. ממצאי החקירה העלו חשד לכאורה כי רבין, סונסינו ופן הפיקו רווחים בסכום של יותר ממיליון שקל מהמידע.

הפרקליטות מסרה בתגובה ל"גלובס" כי "התיק נמצא בטיפול, וטרם התקבלו החלטות בעניינו", אך לא אישרה כי ויינר הוא אחד הנחקרים בפרשה.

ויינר עצמו ביקש שלא להגיב לידיעה. ככל הידוע אין חשד בתיק כי נעשה שימוש גם במידע פנים הקשור בטבע.

בנצי ויינר הוא חבר הנהלה בכיר בטבע ואחד המנהלים הבולטים במערך המו"פ של החברה. בהכשרתו הוא דוקטור לטבע מהאוניברסיטה העברית. ויינר הצטרף לטבע ב-1975, לאחר שסיים פוסט דוקטורט וזכה בפרסים עבור חלקו בפיתוח הקופקסון וכן בפיתוח תרופות אחרות של טבע. לתפקידו הנוכחי מונה ב-2006, והוא מדווח ישירות למנכ"ל החברה שלמה ינאי.

ויינר שימש במשך השנים האחרונות במספר תפקידים גם בחברות ביומד צעירות. בין היתר כיהן כדירקטור בחברת XTL בגלגולה הקודם; הוא מכהן כחבר ועדת ההשקעות של קורוניס פרטנרס; וכן כדירקטור פעיל בחברת גפן השקעות של קבוצת ביומדיקס, בעלת החממות א.ת.י. ומיטב.