באופ"ק מסכימים: "מחיר של 100 דולר לחבית - מחיר ראוי"

"ירידה באספקה לאור הביקוש הגדל, תביא את מחיר הדלק ל-100 דולר לחבית לפני סוף ינואר" ■ הערכות: אם אכן זה יקרה - יהיה זה איום משמעותי לכלכלה הגלובלית

הסכמה באופ"ק היום (א') כי מחיר נפט של 100 דולר לחבית ישקף היטב את האיזון בין הביקוש להיצע. אופ"ק צפויה להגדיל את הפקת נפט רק באמצע שנת 2011, הארגון לא מתכוון להגדיל את ההפקה לפני תקופה זו.

"הכלכלה הגלובלית יכולה לעמוד במחיר של 100 דולר לחבית", אמר שר מכווית. מחיר החוזה על הנפט נמצא בעלייה מתמדת בתקופה האחרונה. מדובר בעלייה של 2.8% בפחות משבוע, בעת שהמחיר עלה בשבוע האחרון מ-88.50 דולר לחבית ל-91 דולר לחבית. נראה כי עלייה זו במחיר משקפת את הביקוש הנמצא בעלייה.

הצפי הוא כי הביקוש בארה"ב רק ימשיך לעלות, הביקוש הגבוה עלול לגרום לירידה במניות האנרגיה ויעלה את המחיר לחבית נפט בארה"ב, כך על פי דיווח של Platts (ספק מידע על אנרגיה). עוד על פי הערכות Platts, הביקוש בסין לנפט עשוי להמשיך לגדול והממשלה מעלה כעת מחירים במטרה לרסן את הגידול בביקוש.

ירידה באספקה לאור הביקוש הגדל, תביא את מחיר הדלק ל-100 דולר לחבית לפני שחודש ינואר יסתיים. הערכות הן כי אם כך יהיה ומחיר הנפט ירקיע, יהיה זה איום משמעותי להתאוששות הכלכלה הגלובלית.