הדולר נחלש, האירו מתרסק: בנק ישראל התערב במסחר

האירו היציג התחזק ב-0.58% ל-4.736 שקלים ■ בנק ישראל רומז בהודעתו כי לא ימהר להעלות את הריבית בגלל הריביות הנמוכות בעולם ■ שר האוצר היפני רמז על התערבות

בנק ישראל שב להתערב הערב (ג') במסחר בשוק המטבעות ורכש כמה עשרות מיליוני דולרים, מהלך שהביא להתמתנות מסויימת בירידת הדולר. המטבע האמריקני נסחר כעת סביב 3.566 שקלים לאחר שקודם לכן ירד ל-3.555 שקלים ואילו האירו מתרסק ב-1.1% לרמה של 4.683 שקלים.

עם קביעת השערים היציגים ע"י בנק ישראל ופקיעת האופציות על מט"ח בבורסה נחלש הדולר היציג מול השקל ב-0.363% ונקבע ב-3.57 שקלים. האירו היציג התחזק ב-0.586% ונקבע ב-4.7358 שקלים. זאת, יום לאחר החלטת הריבית של בנק ישראל שהותיר הריבית על 2%.

בזירה העולמית האירו נסחר סביב רמה של 1.313 דולרים.

כאמור, בנק ישראל הותיר אתמול את הריבת על כנה, בין הסיבות המרכזיות שהביאו את בנק ישראל להותיר הריבית ברמה של 2%, היא ההתמתנות במחירי הדירות בחודש אוקטובר כזכור, לפי נתוני הלמ"ס, מחירי הדירות עלו ב-0.4% בלבד באוקטובר - שפל של 3 חודשים. בנק ישראל קבע בהודעתו כי עדיין מוקדם להעריך אם מדובר בשינוי במגמה בשוק הדיור, למרות ההתמתנות בעליית מחירים.

לפי בנק ישראל, רמת הריביות בעולם המערבי עדיין נמוכה - מה שמרמז על כך שהבנק לא ימהר להעלות את הריבית כדי לא להרחיב את פערי הריבת מול העולם המערבי.

כזכור, אתמול פורסם ב"גלובס" על הערכות לפיהן נגיד בנק ישראל סטנלי פישר רכש אתמול עשרות מיליוני דולר. פישר נכנס לשוק לאחר שהשקל התחזק אתמול. למרות התערבות הנגיד ולמרות אי-העלאת הריבית אתמול, הדולר מוסיף להיחלש מול השקל.

בחזרה לזירה העולמית, שר האוצר היפני הביע ביקורת על מדיניות בנושא המט"ח ורמז כי יהיו צעדים משמעותיים נוספים במידה והמסחר מול הדולר ימשיך להיות תנודתי. שר האוצר היפני רמז בדבריו כי יש בכוונת יפן להתערב בשוק המט"ח.

[לאתר המט"ח]