ההתאחדות לכדורגל נגד צ'רלטון: "די לתקיפה פראית של בוררים"

טוענת בסיכומים שהגישה לביהמ"ש: "עילותיה של בקשת ביטול פסק הבוררות שהגישה חברת צ'רלטון הומצאו ונולדו מיד לאחר קבלת פסק הבוררות"

"עילותיה של בקשת ביטול פסק הבוררות של השופטת המחוזית בדימוס, גבריאלה (דה-ליאו) לוי, שהגישה חברת צ'רלטון, הומצאו ונולדו מיד לאחר קבלת פסק הבוררות", כך טוענת ההתאחדות לכדורגל, באמצעות עוה"ד ברוך כצמן, שי כגן ויותם בלאושילד מהרצוג-פוקס-נאמן, בסיכומים שהגישה היום (ג') לסגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, יהודה זפט.

לטענת ההתאחדות, לשיטתה של צ'רלטון, קיימים שני עולמות נפרדים שאין כל קשר ביניהם: העולם שבו "חיה" צ'רלטון עד קבלת פסק הבוררות, והעולם החדש שנגלה לה מיד לאחר שניתן. "עד מועד פסק הבוררות צ'רלטון חיה ב'וואקום', בעולם בו אין לה ידיעה על כלום. מיד לאחר שניתן צ'רלטון 'מגלה' דברים 'מרעישים' שאמורים כביכול לביטול פסק הבוררות", כותבת ההתאחדות בסיכומיה.

ואולם, מוסיפה וטוענת ההתאחדות, כל ניסיונותיה של צ'רלטון לטעון לניגוד עניינים של הבוררת, לוי, לא קשורים, חלקם מומצאים וכולם רחוקים מרחק דמיוני ממש מענייני הבוררות. מה עוד שמרבית ה'גילויים', היו ידועים לצ'רלטון עוד קודם לבוררות. "לאור אופיה החמור של הבקשה, מן הראוי שבית המשפט יוציא מסר ברור וחד: לא עוד תקיפה פראית של בוררים שפשעם הוא אחד - פסיקה כנגד צד שהתוצאה לא מוצאת חן בעיניו", כותבת ההתאחדות.

ההתאחדות מוסיפה וטוענת בסיכומים כי עלה בידה להוכיח עח בעת שנתנה את פסק הבוררות, לא ידעה לוי כי חיים רמון, עמו היו לה קשרים בעבר, משמש כיועץ בכיר בצ'רלטון, לא ידעה כי רו"ח רבינוביץ, אותו ייצג בעלה, פרופ' יובל לוי, קשור להתאחדות לכדורגל, ולא ידעה גם על כך שבעלה מייצג בתביעה נגד חברת-אם של צ'רלטון.

בבוררות בעניין זכויות השידור של משחקי ליגת העל בכדורגל, פסקה לוי כי על צ'רלטון לשלם להתאחדות כ-100 מיליון שקל, ואילו כל תביעותיה של צ'רלטון בסך של 42 מיליון שקל - נדחו.

בהמשך הגישה צ'רלטון בקשה לביטול פסק הבוררות לאור "ניגוד עניינים חמור" בו היתה נתונה הבוררת, המתבטא, לטענתה, בשלושה אופנים: בכך שלוי נמנעה מלגלות כי הייתה בעבר בת זוגו של שר המשפטים לשעבר, חיים רמון, כיום, בכיר בצ'רלטון, שסמוך לפרישתה מכס השיפוט, נזף בה, עקב מעורבותה במשפט, בו כתבו השופטים שנאנסת נהנתה ממעשי האנס, כי לוי לא דיווחה שבעלה, עו"ד יובל לוי, מייצג את יו"ר הבקרה התקציבית לשעבר בהתאחדות לכדורגל, יאיר רבינוביץ'; וכי לא דווח שעו"ד לוי גם לוקח חלק בתביעה נגד חברת-אם של צ'רלטון. זאת, על אף שהדבר מתחייב ונדרש כחלק מחובות האמון והגילוי המוטלות על לוי כבוררת.

בשבוע שעבר הגישה גם צ'רלטון את סיכומיה ובמסגרתם טענה באמצעות עוה"ד רם כספי וגד טיכו ממשרד רם כספי ושות', עוה"ד שרון קלינמן ומיכאל נאור ממשרד קלינמן נאור ועו"ד אורית אלמוזלינו-רייז, טענה צ'רלטון כי היא הצליחה להוכיח שלוי נמצאה בניגוד עניינים כשנתנה את פסק הבוררות ולכן הוא צריך להתבטל.