היזם משה גבריאל: החברה הכלכלית לפיתוח השרון "עקצה" אותי

תובע 10 מיליון שקל מהחברה הכלכלית לפיתוח השרון ויזמי הנדל"ן דן אהרון וטל בנימיני, בטענה כי עשו לו תרגיל "עוקץ" בעסקת נדל"ן משותפת

יזם הנדל"ן משה גבריאל תובע 10 מיליון שקל מהחברה הכלכלית לפיתוח השרון ויזמי הנדל"ן דן אהרון וטל בנימיני (בנו של ראש עיריית הוד-השרון לשעבר, עזרא בנימיני) בטענה, כי עשו לו תרגיל "עוקץ" במסגרת עסקת נדל"ן משותפת.

החברה הכלכלית לפיתוח השרון מסרה בתגובה בשם כל הנתבעים כי "מדובר בתביעה מופרכת, חסרת כל יסוד".

בתביעה, שהוגשה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה, באמצעות עוה"ד שמוליק קסוטו, דוד יצחק ויניב דקל, טוענים התובעים, חברת גבריאלי ובניו ומשה גבריאל, מנהלה ובעל השליטה בה, כי הנתבעים, בהם גם חברת אלגד ובי.טי.אן, לא העבירו לידיהם כספים המגיעים להם במסגרת עסקה משותפת שביצעו לרכישת קרקע בהוד השרון.

לטענת גבריאל, בסוף 2009 ביקש לרכוש קרקע של 85 דונם בשכונת הפועלים בהוד השרון מהסופרת אסתר שטיירט וורצל, אלא שבמהרה התברר שהמוכרת מנהלת מו"מ מקביל למכירת הקרקע גם עם הנתבעים. לדבריו, משגילו אהרון ובנימיני, כי גבריאל מתחרה בהם על רכישת הקרקע הציעו לו להצטרף אליהם כשותף שווה, ובכך להפחית את המחיר.

אלא שלטענת גבריאל, כאשר הגיע המועד לחתום על הסכם שותפות פורמלי, החלו הנתבעים להתחמק מחתימה על ההסכם ב"אמתלות שונות ומשונות". נטען, כי מיד לאחר שהחברה הכלכלית חתמה על ההסכם לרכישת הקרקע (כאשר לבסוף נרכשו 64 דונם בלבד), לא ראו עוד אהרון ובנימיני סיבה לחתום על הסכם השותפות.

לתביעה צורפו התכתבויות בין הצדדים המוכיחות לכאורה את טענות התובע, ובין השאר הודעת מייל שכתב בנימני לגבריאל, כאשר ביקש להחתים את שותפיו על הסכם שיתוף הפעולה: "שותפים כפרה עליך, אבל יש לי לחץ בעייתי בקשר עם העסקה שלנו כולל החתמות היום מהבוקר... "תהיה רגוע, אף אחד לא ידפוק אותך ולא חושב על זה".

במייל נוסף כתב בנימיני לגבריאל: "לא מבין את הלחץ שלך... אתה יוצר תחושה של חוסר אמון בינינו וזה חבל ולא ראוי, בייחוד בזמן שאתה רואה את העסקה על כרעי תרנגולת ... תתחיל להאמין בשותפים שלך!!!!!!!!!!!!!".