לאחר אסיפה סוערת בדיגל: ההכרעה עוברת לביהמ"ש

למרות שהצעת ההסדר של המשקיע הפלסטיני היא הטובה ביותר ובה תומכים רוב המשקיעים וביניהם בתי ההשקעות דש-איפקס, פסגות ואקסלנס

אסיפת בעלי האג"ח של חברת הנדל"ן דיגל התכנסה היום בצהריים בתל אביב, על מנת לדון בהצעות שקיבלו מחזיקי האג"ח ממספר משקיעים לרכישת השליטה בחברה. באסיפה, שארכה כארבע שעות, הוחלט כי ההצבעה בפועל תתבצע בימים הקרובים.

לפי מקורות שהשתתפו באסיפה, בה נכחו כמה עשרות אנשים, האווירה הייתה סוערת במיוחד, ואף כללה איומים על מחזיקי האג"ח לאור העובדה כי ההצעה אותה הם אישרו, היא של איש העסקים הפלסטיני, בשאר אל מסרי. יצוין כי הצעתו של אל מסרי אכן גבוהה משמעותית משאר ההצעות שהתקבלו.

התנגדות של נציגים דתיים

לאסיפה הגיעה גם נציגות של אנשים מהמגזר הדתי, שמאז היוודע הצעתו של אל מסרי רכשו מספר קטן של איגרות חוב על מנת שיוכל להצביע נגד ההצעה. התנגדותם העזה של אותם משקיעים נובעת מכך שהנכס העיקרי של דיגל היא שכונת המגורים "נוף ציון", השוכנת במזרח ירושלים.

כאמור, לטענת מחזיקי האג"ח הצעתו של אל מסרי היא הטובה יותר. לאור זאת, תומכים רוב המשקיעים וביניהם בתי ההשקעות דש-איפקס, פסגות ואקסלנס, בהצעה. יחד עם זאת, בשל הקשיים בהגעה להסדר שישביע את רצון כל הצדדים, מסתמן כי מחזיקי האג"ח יפנו לבית המשפט על מנת שזה יורה על הסדר נושים לפי סעיף 350 לחוק החברות.

דיגל שבשליטת יהודה לוי נקלעה לקשיים ולא עמדה בתשלומי אג"ח של כ-30 מיליון שקל, מתוך חוב כולל של כ-60 מיליון שקל. את המחצית הראשונה של השנה סיימה דיגל עם הכנסות של כ-7 מיליון שקל בלבד, והפסד של כ-12 מיליון שקל, בהמשך להפסד של כ-17 מיליון שקל ב-2009 כולה. לדוחות החברה צורפה הערת "עסק חי".