נתניהו החליט לתמוך בהצעת ש"ס לסבסד משכנתאות

לאחר שמפלגת ישראל ביתנו זכתה בתמיכת נתניהו בחוק הגיור הצבאי, מה שעורר את חמתה של ש"ס, הצליח נתניהו לאזן כאשר הודיע במפתיע על תמיכתו בהצעת ש"ס

הישג לאלי ישי: לאחר שאמש (ב') העניק ראש הממשלה בנימין נתניהו למפלגת "ישראל ביתנו" את חוק הגיור הצבאי, היום הגיעה תורה של ש"ס ונתניהו הודיע כי יתמוך בהצעת החוק לסבסוד משכנתאות לזוגות צעירים בפריפריה.

מוקדם יותר היום החליט יו"ר ועדת הכספים משה גפני, בתיאום עם ש"ס, לבטל את כל הדיונים בוועדת הכספים כמחאה על העברת חוק הגיור הצבאי. כתוצאה מכך, החליט נתניהו הערב לפייס את ש"ס ולתמוך בסבסוד המשכנתאות, תוך שהוא מנסה למנוע משבר קואליציוני.

ההצבעות על תקציב המדינה לשנים 2011-2012 יחלו מחר בבוקר, מה שחייב את נתניהו להגיע להסכמות כבר הערב.

כבר בשבוע הבא אמורה ועדת השרים לענייני חקיקה לאשר את הצעת החוק הפרטית של יצחק ועקנין מש"ס. מדובר בהצעה לסבסד משכנתאות למחוסי דיור בהיקף של 500-800 שקל בחודש, לרוכשי דירות בפריפריה בלבד. לאחר התבוסה של ש"ס בחוק הגיור הצבאי, החליטו במפלגה להילחם על הדיור ושר השיכון אריאל אטיאס אף אמר מספר פעמים כי הצעת החוק לסבסוד המשכנתאות תעבור ויהי מה.

יש לציין כי במשרד האוצר התנגדו בתוקף לסבסוד המשכנתאות בטענה כי הדבר יוביל להגדלת הביקוש לדירות בפריפריה ולהעלאת המחירים בהתאם - מה שיפגע באותה אוכלוסיה שש"ס מבקשת להקל עימה. שר האוצר יובל שטייניץ אף אמר בשבוע שעבר בוועדת הכספים כי ההצעה לסבסד משכנתאות כמוה כ"הדפסת כסף".