גושן: התפקיד שלי הוא להקטין את פרמיית בעלי השליטה

יו"ר הרשות לניירות ערך דיבר השבוע באוניברסיטת בר אילן ■ שיעור פרמיית השליטה עומד בישראל על כ-30% בעוד שבארצות הברית, היא עומדת על 5% בלבד

"פרמיית השליטה בחברות ישראליות גבוהה, תפקידי המרכזי כרגולטור הוא להקטין אותה", כך אמר פרופ' זוהר גושן, יו"ר רשות ניירות ערך, ב"פורום ארוחת הבוקר" שהתקיים ביום שלשום (ב') השבוע בפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן.

שיעור פרמיית השליטה עומד בישראל על כ-30% בעוד שבארצות הברית, היא עומדת על 5% בלבד ולדברי גושן בישראל כמעט כל החברות הנסחרות בבורסה נמצאות בשליטה של בעל מניות או קבוצה מאורגנת של מספר בעלי מניות. "היעד של הפיקוח מצד הרשות, הוא להגדיל את שווי הנכסים שבידי הציבור הרחב של המשקיעים ולהקטין את פרמיית השליטה של בעלי השליטה", אמר גושן והוסיף כי לשם כל פועלים משרד המשפטים והרשות לקידום תיקון לחוק החל על עסקאות על בעלי שליטה, כך שיידרש אישור של רוב בעלי המניות בחברה לעסקה כזו ולא רק שליש כפי שמקובל היום.

פרופ' יפה זילברשץ, המשנה לנשיא האוניברסיטה הזכירה במהלך האירוע את פתיחתו הקרובה של בית הספר לרפואה בגליל: "האוניברסיטה קלטה לבית הספר כבר 12 פרופסורים מאוניברסיטאות מובילות בעולם ובכך נשלים השבה לארץ לא רק של תלמידי רפואה, אלא גם של טובי החוקרים הישראלים ששהו עד כה מחוץ למדינה", אמרה זילברשץ.