רבניות, לא תקבלו מתנה מסנטה

תודה לכן העצמאיות והחופשיות, שהזכרתן שאבא אמור להרביץ לי ובעלי לעתיד - להשפיל

"יוסוף הופך ליוסי, סמיר הופך לסמי, ועאבד הופך לעמי. ברגע שאת בידיים שלהם, הכול הופך להיות שונה" - כך הזהירו הרבניות אתמול את "בנות ישראל" מפני אותם ערבים מפחידים שמאיימים עליהן. במכתב, הרבניות הזהירו את הבנות שלא לבוא במגע עם ערבים: "אל תצאי עם גויים, אל תעבדי במקומות שיש שם גויים, ואל תעשי שירות לאומי ביחד עם גויים".

כששמעתי את קריאת הרבניות, שבאה בעקבות אזהרה דומה מפי הרבנים בשבוע שעבר, היו לי רגשות מעורבים. האם אני צריכה להתרגז על הגזענות שעברה כל גבול? לרחם על אנשים שמשתמשים במילים כאלה כדי לבטא את דעותיהם החשוכות? ואולי דווקא לשמוח, כי לפי אזהרת הרבניות הנכבדות, התמזל מזלי ונפלתי דווקא בידיים בטוחות כשאני מוקפת ביוסי וסמי "אורגינל" כאן בתל-אביב.

כמו רבים מבני העיר היפה שלי, החלטתי לפני כ-5 שנים לעזוב את נצרת ולהגיע לעיר הגדולה בכדי ללמוד תואר ראשון בכלכלה וניהול באוניברסיטת תל-אביב. תתפלאו, לפעמים גם יוסוף וסמיר יודעים לכתוב ולקרוא. מאז נשארתי, סיימתי תואר ראשון והתחלתי תואר שני בכלכלה. בתוך כך, התחלתי לעבוד ככתבת ועורכת באתר "גלובס" וכמתרגלת באוניברסיטה.

"מהרגע שתגיעי לכפר שלהם, החיים שלך לא יחזרו, ואת תשומת-הלב יחליפו קללות, מכות והשפלות", הזהירו הרבניות. אוי, אני כבר מפחדת לחזור הביתה. אולי פתאום אבא שלי יחליט לשנות את דרכו בכל הנוגע לחינוך שלי ולפוצץ אותי מכות, או שבעלי לעתיד ישפיל אותי כל היום והלילה. טוב לדעת שאתן הנשים החופשיות, המשוחררות והעצמאיות של המגזר החרדי דואגות להזכיר לי את מצבי החשוך.

אבל לאות תודה על "הדאגה", רבניות יקרות, הנה מסר מרגיע אישי ממני: אני לא מתכוונת לצאת עם מישהו יהודי. לא אפגע בביטחונם, לא אקח את רכושם, לא אקח אותם לחופה ולא אבקש מהם מזונות.

אני לא גזענית, רבים מחבריי שאני אוהבת ומעריכה הם יהודים - אלא שכשזה מגיע למערכת יחסים, המצב מסובך גם בלי השוני התרבותי והדתי. אני לא אצא איתם לדייט, אבל אני כן אעבוד איתם ואחלוק איתם יחסי חברות מדהימים - כאלה שנובעים מידע והיכרות אמיתית ובעיקר מהיכולת, בניגוד אליכם, לתת את הקרדיט שלא כולם בציבור היהודי נושאים את אותן דעות חשוכות כמו שלכם.

הרב רביץ ז"ל היה ידיד של אבא שלי והתארח אצלנו בבית, כפי שאני זוכרת הוא כן האמין ביחסי ידידות ועסקים עם ערבים.

כשהייתי קטנה תמיד אמרו לי שמי שלא מתנהג יפה, לא מקבל מתנה מסנטה בחג המולד. השנה אבא שלי, זה שמשום מה לא שמע שהוא אמור להחטיף לי מכות, הביא לי מתנה. לפי הערכים שהוא חינך אותי על פיהם, רבנים ורבניות יקרות, אתם לא ממש מתנהגים יפה.

הבעיה היא שלצערי, הגזענות המטרידה והמחרידה שלכם עלולה לגרור תוצאות קצת יותר חמורות מזה...