נפתלי "מנדי" מנדלוביץ' משתלט על חברת טי.אר.די

במסגרת הסדר עם מחזיקי האג"ח, הוסדרו תנאי העסקתם של צמד בעלי החברה בשנים הקרובות

משקיע חדש בחברת טי.אר.די, המרצה לשוק ההון, נפתלי מנדלוביץ', עומד להפוך לבעל השליטה בחברה העוסקת במכשור לרפואת שיניים, לאחר שישראל רמות וצבי דווידוביץ', הבעלים הנוכחיים המחזיקים בכ-55% מהמניות, הגיעו לנוסח מוסכם על הסדר נושים עם מחזיקי האג"ח של החברה, שעיקרו המרת החוב למניות.

מנדלוביץ' מחזיק באמצעות חברת יו-טרנד ב-80% מסדרת האג"ח, שהיקפה כ-15 מיליון שקל. לפי ההסדר המוצע, בעלי האג"ח ימירו את החוב למניות לפי שער של 1.3 שקל ערך נקוב, כך שיחזיקו בכ-47% ממניות החברה.

בשנת 2006 גייסה טי.אר.די כ-40 מיליון שקל, אך מאז הנפקתה סבלה מצרות שונות, שהמרכזית בהן היא הפסד של 14 מיליון שקל בעסקאות מט"ח ספקולטיביות. החברה איבדה כמחצית מכספי הגיוס, נקלעה למשבר, והיא נסחרת לפי שווי של 13 מיליון שקל בלבד. בשנת 2008 הגיעה להסדר חוב עם מחזיקי אג"ח, אך הוא לא צלח והצדדים נכנסו למו"מ ממושך שהגיע לסיומו רק אמש.

למרות הביקורת הקשה שהוטחה בבעלי השליטה הנוכחיים על דרך התנהלותם, אחזקתם אמנם תדולל לכ-30% ממניות, אך הוסדרו תנאי העסקתם בחברה בחמש השנים הקרובות, וכן הוסדר חובם לחברה. רמות ישמש כמנכ"ל משותף בטי.אר.די ודווידוביץ' יכהן כסמנכ"ל פיתוח, ובמקביל למחזיקי האג"ח עומדת אפשרות למנות מנכ"ל משותף מטעמם.