למרות רכישות בנק ישראל: הדולר ירד ב-0.5% ל-3.56 ש'

בנק ישראל רכש יותר מ-250 מיליון דולר במהלך המסחר הבין בנקאי ■ האירו התחזק ב-0.51% לרמה של 4.719 שקלים

הדולר נחלש והאירו התחזק במהלך יום המסחר (ה') במטבעות. המטבע האמריקני נחלש ב-0.47% לרמה של 3.56 שקלים ומנגד האירו תחזק ב-0.51% לרמה של 4.719 שקלים. ל"גלובס" נודע כי בנק ישראל מתערב היום באופן אגרסיבי במסחר ורכש יותר מ-250 מיליון דולר. בעולם נסחר הדולר סביב רמה של 1.324 דולרים לאירו.

"המגמה ברורה וכנראה שהשקל ימשיך להתחזק גם בשבועות הקרובים. ההכרזה מאתמול על תגלית הענק בלוויתן צפויה לתרום למגמה הזו", אמר הבוקר ל"גלובס" סוחר בכיר באחד מחדרי המסחר בבנקים.

כלכלני בנק הפועלים פרסמו הבוקר סקירה במסגרתה הם מעריכים כי צמיחת המשק בשנת 2011 תהיה נמוכה יותר מזו של 2010 (שעודכנה ל-4.5%) ותסתכם בכ-3.5%. "אמנם מדובר בצמיחה שנמוכה מפוטנציאל הצמיחה של המשק, אך היא עדיין מרשימה ביחס למרבית המדינות המפותחות, ובהתחשב בעובדה שאירופה, שהיא שותפת הסחר הגדולה ביותר של ישראל, נמצאת במשבר".

"בהנחה שהעליות במחירי הדיור יתמתנו, ולא תהיה עלייה חדה נוספת במחירי הסחורות, אנו צופים אינפלציה של כ-2.5% בשנת 2011. לאור הציפייה שריביות הבנקים המרכזיים בארה"ב ואירופה יוותרו ללא שינוי, והרצון להימנע מייסוף השקל, אנו מעריכים שהעלאות ריבית בנק ישראל יהיו מתונות עד לרמה של כ-3.0% בסוף השנה. אנו סבורים כי גם שנת 2011 צפויה להיות חיובית לשוק המניות המקומי. הערכה זו מתבססת על מספר גורמים עיקריים ובהם: צמיחה נאה, שיפור בפעילות החברות ואטרקטיביות נמוכה לחלופות ההשקעה", אומרים בפועלים.

בבורסות אסיה מגמה מעורבת ואילו בטוקיו נרשמות ירידות. "המסחר היום הוא סימבולי לכל השנה שעומדת להסתיים", אמר נוריהירו פוג'יטו מ-Mitsubishi UFJ מורגן סטנלי. "כולם מוכרים בגלל הין החזק", לדבריו.

בסין פורסם היום כי הייצור התרחב בחודש דצמבר, אך בקצב האיטי ביותר שנרשם בשלושה החודשים האחרונים. מדד מנהלי הרכש הסיני ירד ל-54.4 נק' לעומת 55.3 נק' בנובמבר.

בזירת המאקרו האמריקנית יתפרסמו הנתונים השבועיים בנוגע למספר דורשי עבודה חדשים בארה"ב (צפי ל-416 אלף), מדד מנהלי הרכש שיקגו (צפי ל-61.2 נקודות) ומכירות הבתים הנמצאים בתהליכי בניה (צפי לעלייה של 1.8%).

בוול סטריט ננעל אמש המסחר בעליות שערים בשיעור מירבי של 0.2% ביום מסחר רגוע ודליל, משולל נתוני מאקרו או דיווחים של חברות. ה-S&P 500 ממשיך בכיוון לרשום את העלייה החודשית החדה ביותר שנרשמה בחודש דצמבר מאז 1991 על רקע ספקולציות של המשקיעים באשר לעלייה בקצב הצמיחה הכלכלית בשנה הבאה. החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים בשעה זו על פתיחה חיובית היום, והחוזים העתידיים באירופה מאותתים על פתיחה מעורבת.

[לאתר המט"ח]