ביזיון: קצב ימשיך לקבל פנסיה מהמדינה - 46,278 שקל נטו בחודש

הטבות בסך למעלה ממיליון שקל יישללו מקצב בעקבות ההרשעה - אך לא הפנסיה ■ הוצאות המדינה על קצב בשנה אחת: אחזקת בית - 64 אלף שקל; החזר הוצאות רכב - 103 אלף שקל

הטבותיו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, שהורשע הבוקר (ה') בשורת עבירות מין, יישללו באופן מיידי. מדובר בהטבות בגובה של למעלה ממיליון שקל.

לפני כשלוש שנים קבעה ועדת הכספים של הכנסת כי ההטבות הנלוות לנשיאים, ראשי ממשלות לשעבר וכן לשרים ולשופטים יישללו אם הורשעו בעבירה פלילית שיש עמה קלון במהלך כהונתם או אחריה. ההחלטה אינה חלה על הזכויות הפנסיוניות.

על-פי ההחלטה שהתקבלה, שלילת ההטבות תתבצע באופן אוטומטי מיד לאחר ההרשעה, אולם אם יוגש ערעור ובית המשפט יבטל את הקלון או שיזכה את הנאשם - יוחזרו לו הזכויות, אך לא באופן רטרואקטיבי.

מכיוון שעל-פי ההצעה יישללו הזכויות מנושא משרה רק לאחר שיוכרע העניין בבית משפט או שעסקת הטיעון בעניינו תאושר, המשיך עד כה קצב ליהנות מהטבות נלוות, ובהן דירת שרד בירושלים, למשך 7 שנים מתום כהונתו. במשך תקופת הזכאות הזו נוהל ביתו הפרטי על חשבון המדינה. בנוסף היה זכאי קצב עד כה ללשכה ושירותי משרד, כולל שני עוזרים ורכב צמוד עם נהג. הטבות אלה פטורות ממס.

עם זאת, ועדת הכספים קבעה כי אין מקום לשלול פנסיה, מתן שירותים רפואיים, אשפוז על חשבון המדינה ותשלומים עבור אחזקה ושימוש בטלפון נייד.

בסך-הכול הפנסיה שקצב יהיה זכאי לה היא בשיעור של 100% ממשכורתו (בהיותו גם שר לשעבר), ועומדת על 46,278 שקל נטו בחודש.

משה קצב / איור: גיל ג'יבלי
 משה קצב / איור: גיל ג'יבלי

איור מתוך אולם הכרעת הדין: גיל ג'יבלי

הטבותיה של אשת הנשיא לשעבר, גילה, לא ייפגעו, אולם על-פי החלטת הוועדה, מאלמנת נשיא לשעבר שהורשע בקלון תישלל דירת השרד, שירותי משרד, רכב צמוד ונהג, התקנת טלפון והחזקתו.

על-פי נתוני האוצר, בשנת 2009 הוציאה לשכת קצב בסעיף הוצאות אחזקת בית 64 אלף שקל, עבור החזר הוצאות רכב שילמה הלשכה 103 אלף שקל, עבור דלק נעשה שימוש ב- 34 אלף שקל, ותחת הסעיף אחזקת רכב נרשמה הוצאה של 76 אלף שקל. אחזקת טלפונים ניידיים עלתה ללשכה 6,000 שקל. שכר הדירה עבור לשכת קצב עמד על 212 אלף שקל, תחת סעיף כוח-אדם הוציאה הלשכה 504 אלף שקל, ואילו עבור שעות נוספות שילמה הלשכה לעובדיה 152 אלף שקל. בסעיף הוצאות ארגונית הוצאו 132 אלף שקל.

משה קצב / איור: גיל ג'יבלי
 משה קצב / איור: גיל ג'יבלי

איור מתוך אולם הכרעת הדין: גיל ג'יבלי