האינפלציה בסין נרגעת? האטה בייצור התעשייתי במדינה

מדד מנהלי הרכש רשם ירידה בערכו לראשונה זה 5 חודשים, כשהוא מאותת על הצלחת המשטר בהרגעת האינפלציה ■ כלכלנים: "אין סכנה אמיתית להאטה חדה בכלכלת סין"

בזמן שאצלנו מברכים ומשיקים כוסות מקיר לקיר על נתוני הצמיחה - בסין חוגגים הבוקר את המצב ההפוך: נתוני מאקרו המבשרים לראשונה זה 5 חודשים על האטה בייצור התעשייתי ובצמיחה בדצמבר מהווים כדור הרגעה מוצלח למשקיעים ולממשל אשר באמצעות צעדים מוניטריים מרחיקי לכת מנסה בחודשים האחרונים להימנע מאינפלציה המרימה את ראשה באדיקות.

מדד מנהלי הרכש בסין ירד לרמה של 53.9 נק' בדצמבר לעומת 55.2 בנובמבר - כך על פי הלשכה הסינית המרכזית לסטטיסטיקה שפירסמה הבוקר את הנתונים. מאחר והנתון עודנו ממוקם מעל רף 50 הנקודות הרי שהכלכלה הסינית עודנה צומחת - אך מדובר בהאטה של התהליך. נציין עוד כי ציפיות האנליסטים היו למדד ברמה של כ-55 נקודות.

כזכור, רק לפני שבוע הודיעה סין על העלאת ריבית שנייה בתוך כחודשיים במטרה לנסות ולמתן את השפעות האינפלציה ואת היווצרותה של "בועת נדל"ן ונכסים" בשוק הסיני.

נתוני המאקרו שפורסמו היום, מסבירים אנליסטים בסין, מוכיחים כי אכן צעדי ההידוק של המשטר נושאים פרי. "אין באמת סכנה ממשית להאטה חדה", אמר לסוכנות הידיעות בלומברג הכלכלן פן קנג מסיטיגרופ, שהסביר כי הצעדים מסייעים במיתון התהליך ולא פוגעים בכלכלה הסינית בטווח הרחוק, לשיטתו.

פנג ציין עוד כי על אף שהנתון שפורסם היום הוא הנמוך ביותר לרבעון הנוכחי, הרי שהוא עדיין גבוה במונחי נקודות מהמדד שנרשם בחודשים יוני עד ספטמבר.