ת"א סגרה בעליות; אפריקה עלתה 4.8%, רציו צנחה 9%

אפריקה תבצע פירעון מוקדם של אג"ח ב-1.08 מיליארד שקל ■ כלל פיננסים מציגים: 8 מניות שחייבות להיות בתיק ■ זיו סגל: "המעו"ף בין 1,300 ל-1,350 נק' השבוע"

הבורסה בתל אביב המשיכה היום (א') במגמה החיובית בפתיחת שנת מסחר חדשה ועשור חדש בשוק ההון המקומי. העליות, על רקע המשך מגמת העלייה בשווקים בעולם. לאחר פתיחה שלילית, מדד המעו"ף עבר להתחזקות עד לשעות הצהריים אולם בשעה האחרונה של המסחר נחלשו העליות. ברקע, האנליסטים מסמנים את מניות הבנקים ואת סקטור הגז והנפט כאלה שימשיכו לעמוד במרכז השנה, על רקע ההתפתחויות האחרונות ובציפייה דרוכה למסקנות הסופיות של ועדת ששינסקי. מניות הבנקים והנדל"ן בלטו היום בעליות, כשמדד הבנקים מטפס ב-1.33% ומדד נדל"ן 15 מתקדם ב-1.5%. המחזור נותר גבוה גם היום והסתכם בכ-1.9 מיליארד שקל.

בבית ההשקעות כלל פיננסים אומרים היום כי "שוק המניות הישראלי נמצא בשיא, כאשר מנגד שווקים בינלאומיים נמצאים במרחק של 30% מהשיא. החזקות הישראלים מתקרבות לשיא בעוד מדד הפחד נמצא ברמה נמוכה מאוד". גם בכלל פיננסים מסמנים את סקטור הנפט-גז כאחד שיבלוט ב-2011 וייתן תשואה עודפת.

בסקר שערך "גלובס" בקרב 27 בתי ההשקעות המובילים בישראל מצביע על ההערכה המובילה, לפיה מדד המעו"ף יעלה בשנת 2011 בשיעור של כ-5% בלבד לעומת כ-16% בשנת 2010. עם זאת, טענו מרבית האנליסטים, כי המדד המוביל בת"א עדיין עדיף על השקעה באפיק של אג"ח, למשל.

בבנקים ממליצים למשקיעים להשאיר את הכסף במניות ב-2011. "הכלכלה הישראלית נראית מצוין עם ביצועי יתר על פני מרבית המשקים המערביים במונחי צמיחה ושוק העבודה", כותבים כלכלני בנק הפועלים. "שיפור בתוצאות החברות ברבעון השלישי וצפי להמשך המגמה החיובית גם בראיה לעתיד, מעניקים אף הם תמיכה לשוק המניות. להערכתם, ימשיכו מדדי המניות להציג תשואה עודפת ב-2011 על פני אפיקי ההשקעה הסולידיים הזמינים האחרים". גם בבנק לאומי תומכים בעמדה זו, אך מזהירים: "המשקיעים ייאלצו להסתפק בתשואות נמוכות יותר על רקע רמת המחירים הנוכחית של חלק גדול מהמניות בשוק המקומי".

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", אומר כי "סביר שנראה את מדד המעו"ף מעל רמה של 1,300 נקודות ומתחת לרמה של 1,350 נקודות", מסביר . לטענתו כל מהלך מעבר לרמות אלה יחייב התייחסות מיידית.

נמשכו הצניחות בסקטור הגז והנפט

אפריקה ישראל הודיעה על פירעון מוקדם של אג"ח מסדרה כ"ה בהיקף 1.08 מיליארד שקל, ועל הקטנת חוב הסולו שלה מ-10.2 מיליארד שקל ל-3.4 מיליארד שקל תוך שנתיים וחצי. עוד מקבוצת אפריקה - אפריקה מגורים תשלם לרשות לניירות ערך קנס בגובה 240 אלף שקל בגין מידע שגוי שמסרה בדו"ח מתקן שפרסמה, לאחר שלא עמדה בתנאי הרשות בעניין החזקות הציבור.

נדנדת מניות הקידוחים ממשיכה לתפוס פוקוס גם בשבוע המסחר הראשון של 2011. הדיווח על עתודות הגז בלוויתן שלח את המניות המעורבות בקידוח לזינוקים מרשימים - אך סקירות האנליסטים שפורסמו יום לאחר מכן שלחו אותן לירידות חדות שנמשכו גם היום. בפסגות המליצו ללקוחות למכור את החזקותיהם במניות דלק קידוחים ואבנר באופן מיידי תוך ניצול העליות האחרונות שלאחר הדיווח. במיטב מציינים היום כי בהנחה והמלצות ועדת ששינסקי יתקבלו במלואן צפויות המניות הרלוונטיות המחזיקות ב"לוויתן" לרדת בשיעור של עד 20%.

רציו , המחזיקה ב-15% מקידוח "לוויתן" דיווחה היום כי בעל העניין לאנדלן השקעות מכר החזקות בחברה בהיקף של בכ-15 מיליון שקל. לאנדלן היא חברה הנמצאת בשליטת משפחות לנדאו ורוטלוי, בעלי השליטה ברציו.

ועוד מסקטור הגז-נפט: שותפות מודיעין אנרגיה הודיעה הבוקר על סיום הסקר הסייסמי ברישיון גבריאלה. כעת מתחיל שלב עיבוד ופענוח הנתונים שנאספו במהלך הסקר - בסופו ייקבע הפוטנציאל בשטח הרישיון.

בכלל פיננסים מציגים היום 8 מניות מומלצות ביותר לשנה הקרובה: טבע , בזק , לאומי , עזריאלי , גזית גלוב , אסם , פז ודלק רכב . בבית ההשקעות טוענים כי מניות אלה צריכות להוות חלק משמעותי מאוד מהתיק וצופים תשואה של כ-10% בשנה בהן.

מידרוג מכניסה לבחינה מחדש את דירוג האג"ח של בזק - לרשימת מעקב עם השלכות שליליות. זאת, על רקע הודעת דירקטריון בזק על חלוקת דיבידנד בהיקף ענק של 3 מיליארד דולר בשנים 2011-2013. להערכת מידרוג, "לחלוקת הדיבידנד מעבר לחלוקה מהרווח השוטף עלולות להיות השלכות שליליות על מיצובה הפיננסי של החברה וכפועל יוצא על דירוג החברה".

עוד בלטה, אלביט מערכות לאחר זינוק של יותר מ-3% ביום ה' האחרון, על רקע הודעה לפיה במסגרת ארגון מחדש פנימי של אחזקותיה במספר חברות בנות, להגברת ההתייעלות של פעילותה העסקית, אישרה מועצת המנהלים שלה תוכנית מיזוג, לביצוע במספר עסקות, שתביא למיזוגה באלביט מערכות של חץ הכסף - שותפות מוגבלת בבעלותה המלאה.

מניית אזורים נסחרה על רקע ההודעה מסוף השבוע לפיה תמכור קניון ברחובות תמורת 34 מיליון דולר לרשת שופרסל . נזכיר גם את העסקה עליה הודיעו הלילה קבוצת עזריאלי וגינדי - במרכזה מכירת מגרש בפרוייקט "גינדי סיטי" ברמלה לעזריאלי לצורך הקמת קניון במתחם. עזריאלי רכש את המגרש תמורת 100 מיליון שקל, ומעריך כי ישקיע 220 מיליון שקל נוספים בבניית המיזם.

טאואר - משרד התמ"ת אישר לחברה תמיכה בהיקף נרחב לאחר משא ומתן ארוך בין המדינה לבין חברות הטכנולוגיה הפעילות בישראל. אושרה בקשת חברת טאואר סמיקונדקטור להשקיע 420 מיליון דולר בהרחבת המתקן שלה, FAB2, במגדל העמק. המדינה אישרה, על פי הודעת משרד התמ"ת, מענק בגובה 150 מיליון שקל. התחייבותה של טאואר כנגד המענק היא להעסיק 1,430 עובדים ממגדל העמק והסביבה, לרבות בני מיעוטים.

חברת בריינסוויי , העוסקת במחקר ופיתוח של מכשיר רפואי לטיפול בהפרעות בתפקודי המוח, דיווחה היום כי חתמה על הסכם עם מוסד רפואי, הפועל בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת קולומביה בארה"ב, לביצוע ניסוי קליני במכורים לקוקאין באוניברסיטת קולומביה. את הניסוי יממן המוסד האמריקני הלאומי לטיפול במכורים לסמים (NIDA). הניסוי נועד לבחון את יעילות מכשיר ה-Deep Tms של החברה, באמצעות שימוש בבדיקת PET Scan המאפשרת לנטר תהליכים כימיים בגוף, בטיפול בגמילה מקוקאין.

כן פייט הודיעה היום, כי קיבלה את התמלוגים השנתיים עבור שנת 2011 בסך של חצי מיליון דולר משותפתה היפנית, חברת Seikagaku Corporation. על פי תנאי ההסכם כן-פייט תקבל סכום מצרפי של כ-20 מליון דולר עד להשקת התרופה לשוק היפני. עד היום קיבלה כן-פייט מהשותפה היפנית כ - 7.5 מיליון דולר.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]