הוגש לממונה: פרוספקט קידוח מקדמי ב"שרה" ו"מירה"

מודיעין והכשרה אנרגיה יורדות ביותר מ-3% לאחר שדיווחו כי הגשת פרוספקט הקידוח הסופי יוגש לממונה נדחה מהרבעון הראשון לרבעון השני של 2011, לאחר עיבוד ופענוח הסקר הסייסמי 3D

השותפויות מודיעין והכשרה אנרגיה הודיעו היום (א') לבורסה כי בעלי הזכויות ברשיונות "שרה" ו"מירה" הגישו במהלך סוף השבוע האחרון לממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות הלאומיות, בתיאום עם הממונה ובאישורו, פרוספקט קידוח מקדמי בשטח הרישיונות.

במהלך הרבעון השני של שנת 2011 צפויים בעלי הזכויות ברישיונות להגיש לממונה פרוספקט קידוח סופי, וזאת לאחר שיושלמו פעולות העיבוד והפענוח של תוצאות הסקר הסייסמי התלת מימדי (3D) שבוצע בשטח הרישיונות ולאחר הגשת דוח על ידי CGG Veritas ו-Geo Global Resources שהן החברות המבצעות את העיבוד והפענוח כאמור, לבעלי הזכויות ברישיונות.

נציין כי עד כה היו ההערכות כי פרסום ממצאי הפענוח המלא של הסקר התלת מימדי שנערך ב"מירה" ו"שרה" צפוי בין ינואר למארס. השותפים ברישיונות מתכננים לערוך שני קידוחי אקספלורציה בסוף 2011. ההסכם עם אסדת הקידוח אמור להיחתם לקראת סוף אפריל.

נציין כי החברות לא פרסמו את ממצאי הפרוספקט המקדמי, כך שכל האינפורמציה הקיימת כיום בידי המשקיעים הינה על-פי ממצאי סקרים סייסמיים שפורסמו בעבר לפיהם עשויה כמות הגז הכוללת בשני הרישיונות להגיע ל-6 טריליון רגל מעוקבת (TCF). על-פי דו"ח שהכינה חברת הייעוץ צ'פמן בהזמנת חברת IPC השותפה ברשיונות נאמד השווי המהוון הנקי של המאגר בכ-8 מיליארד דולר - על-פי המשטר הפיסקאלי הנוכחי בישראל.

נזכיר כי מ-26 בדצמבר פורסם כי חברת ATP האמריקנית מעוניינת להיכנס כשותפה-מפעילה בכשליש מהזכויות רישיונות "מירה" ו"שרה". ההחלטה להיכנס לרשיונות התבססה על ניתוח של ממצאי הסקר הסיסמי התלת-מימדי שנערך ועדיין לא פורסם. אם תיכנס ATP ל"מירה" ו"שרה", חלקם של השותפים ידולל.

החברות פרסמו בהודעותיהן אזהרה בגין מידע צופה פני עתיד לפיה ההערכות המובאות לעיל בדבר לוח הזמנים להגשת פרוספקט קידוח סופי לאחר השלמת פעולות העיבוד והפענוח של תוצאות הסקר הסייסמי הינן בגדר מידע צופה פני עתיד כמשמעותו בחוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968, המבוסס על הערכות שנמסרו לחברה על-ידי החברות המבצעות את פעולות העיבוד והפענוח האמורות. החברה לא ביצעה הערכה ו/או בדיקה עצמאית באשר ללוחות הזמנים המתוארים לעיל.