65% מהגולשים בארה"ב רוכשים תכנים דיגיטליים באינטרנט

בניגוד לדעה הרווחת, יש מי שמוכן לשלם עבור תכנים ברשת: הגולשים שמשלמים על תוכן חדשותי באינטרנט הם בעלי הכנסה גבוהה מהממוצע

בניגוד לדעה הרווחת, יש מי שמוכן לשלם עבור תכנים ברשת: 65% מהגולשים נוהגים לרכוש תכנים דיגיטליים באינטרנט - כך עולה מסקר חדש שערכה חברת המחקר Pew Research בקרב 755 גולשים בארה"ב.

כ-46% מהרוכשים קנו מוצר דיגיטלי אחד או שניים בלבד, כשהפופולריים ביניהם הם קובצי מוזיקה, תוכנות ואפליקציות (לסלולר או לטאבלט).

הסקר, שבחן את הרגלי הרכישה של הגולשים באינטרנט, התמקד ברכישת 15 מוצרים דיגיטליים לא מוחשיים - כגון תוכן פרימיום, תמונות, אפליקציות ורינגטונים - והוא אינו מתייחס לרכישות של מוצרים דיגיטליים מוחשיים, כגון טיסות אונליין או ספרים מודפסים.

על-פי הנתונים, ההוצאה הממוצעת לחודש הייתה 47 דולר לאדם, אם כי השיעור הגבוה ביותר מבין הרוכשים (43%) רכש בהיקף של עד 10 דולר לחודש. 7% מהרוכשים הוציאו על מוצרים דיגיטליים לא מוחשיים סכום חודשי הגבוה מ-100 דולר.

בכל הנוגע לפילוח הגולשים שרכשו מוצרים ברשת, לא נמצאו הבדלים מהותיים בין גברים ונשים, מלבד הזיקה הגברית לרכישת תוכנות באינטרנט.

עוד עלה מהנתונים כי הנטייה לרכוש מוצרים דיגיטליים באינטרנט עולה ככל שרמת ההכנסה וההשכלה גבוהות יותר, כשקבוצת הגילאים הכי פעילה היא 30-49.

שאלת התוכן בתשלום מרחפת מעל תעשיות רבות, ובפרט על עולם העיתונות המסורתי, שעדיין מחפש אחר המודל הנכון בעידן הדיגיטלי.

על-פי הסקר, הגולשים שנוטים לשלם בעבור תוכן מגזיני או חדשותי באינטרנט הם לרוב בוגרי אוניברסיטאות ובעלי הכנסה הגבוהה מהממוצע (מעל 75 אלף דולר).