אירופה ננעלה בעליות שערים: בורסת פריז זינקה 2.5%

בבריטניה לא התקיים מסחר כמו גם ביפן וסין ■ סמסונג דיווחה כי מכרה יותר מ-10 מיליון יחידות של ה-Galaxy S מאז יוני 2010 ■ מדד המחירים לצרכן בספרד עלה ל-2.9% בדצמבר

בורסות אירופה נעלו את יום המסחר הראשון של השנה בעליות, לאחר שמגמה חיובית אפיינה את כל יום המסחר. בורסת לונדון טרם שבה לפעילות היום. את העליות הובילו יצרניות כלי הרכב פולקסווגן, BMW ופג'ו וגם בקרב מניות ההיי-טק נרשמה מגמה חיובית. באיטליה זינק המדד המוביל בתחילת יום המסחר ב-3.8% לאחר שהיה בין המדדים החלשים בשנה שעברה. הסנטימנט האופטימי ברחבי העולם השפיע לטובה גם על אירופה, וול סטריט השרויה באווירה אופטימית במיוחד על רקע תחזיות מעודדות לשנה הקרובה, תמכה אף היא באירופה.

בספרד דווח היום על עלייה במדד המחירים לצרכן בדצמבר (במונחים שנתיים) של 2.9% בשל עליית מחירי הדלק והטבק, זאת לאחר שבנובמבר ירד המדד ל-2.2% לעומת 2.3% בחודש הקודם.

סין רוצה לעזור לספרד להתגבר על המשבר הפיננסי הנוכחי ולהעמיק את שיתוף הפעולה ארוך הטווח בין המדינות, כך אמר השגריר הסיני בספרד וציין כי סין תמשיך לרכוש אג"ח ספרדיות. את הדברים אמר השגריר לקראת ביקורו של סגן ראש הממשלה הסיני בספרד בין ה-4-6 בינואר לפני שיגיע לביקור גם בבריטניה ובגרמניה. מטרת הביקור היא להעלות את יחסי הסחר והכלכלה הבילטרליים בין שתי המדינות וסגן רה"מ הסיני יפגש בביקורו עם רה"מ הספרדי זפטרו ועם שרת האוצר, סלגדו. נזכיר כי לאחרונה אמרה סין כי היא מעוניינת לעזור גם לפורטוגל.

אופטימיות גם באסיה: נעלה בעליות

בורסות אסיה נעלו היום (ב') בעליות שערים אחרי פתיחה חיובית ביום המסחר הראשון של 2011 על רקע האופטימיות כי ההתאוששות הכלכלית העולמית תמשיך גם בשנה האזרחית החדשה. ביפן, בסין ובאוסטרליה לא התקיים מסחר וכן הבורסה בבריטניה תהיה סגורה.

"במחצית הראשונה של 2011, אני מצפה כי המניות האמריקניות יוסיפו לשקף את ההתאוששות הכלכלית, עובדה שתעזור כמובן לבורסות באסיה. עם זאת, לקראת מחצית השנה הכלכלה האמריקנית צפויה להציג נתונים אנמיים, וברגע שהמשקיעים יבינו את זה, אנחנו צפויים לירידות שערים חדות", ציין הבוקר קסטור פאנג (Castor Pang), מנהל מחקר ב-Cinda International, הונג-קונג.

"אלוקציית נכסים ל-2011, הניצבת בפני תשואות לא מספקות במכשירי ה-fixed income, צפויה להרים את השווקים", הסבירה הבוקר גרייס סרדניה (Grace Cerdenia) מ-2TradeAsia, מנילה.

סמסונג, היצרנית השנייה בגודלה בעולם של טלפונים סלולריים אחרי נוקיה הפינית, הודיעה היום כי מכרה מעל 10 מיליון יחידות של מכשיר הדגל שלה - Galaxy S - מאז השקתו ביוני 2010.

[לבורסות בעולם]