פרגוסון: "לסוכני שחקנים יש דמיון מפותח מדי"

מאמן מנצ'סטר יונייטד נגד סוכני שחקנים, טייק 200: "לא יאומן מה שהם עושים כדי להשיג חוזי-עתק לשחקנים בינוניים שלא יכולים לשרוך את שרוכי הנעליים לשחקני קבוצת המילואים שלי"

לסר אלכס פרגוסון, מאמן מנצ'סטר יונייטד, יש לאחרונה הרגל חדש: להיכנס מעל כל במה אפשרית בסוכני השחקנים והעבודה שהם עושים. הסקוטי המשיך את הקו הזה גם אמש (א'), בראיון לתחנת הרדיו האירית "RTE".

פרגי טען כי לסוכנים יש "דמיון מפותח מדי". הוא סיפר על מקרה אחד שבו סוכן של שחקן אותו רצתה יונייטד דרש שהמועדון ירכוש מספר דירות מגורים, כתנאי להצטרפות של הלקוח שלו לאולד טראפורד. מקרה אחר שעורר את זעמו של פרגוסון הוא כשסוכן דרש שיכניסו לחוזה של שחקן שרצה, חלוץ ידוע, בונוסים על כל שער שיכבוש. "ביקשתי ממנהלי הקבוצה להזכיר לסוכן הזה שבדיוק בגלל זה אנחנו קונים אותו - כדי שיכבוש שערים. עם הדברים האלו אנחנו צריכים להתמודד, זה פשוט לא יאומן".

המנג'ר התייחס גם לפול סטרטפורד, סוכנו של וויין רוני. "הוא לא האיש הכי פופולארי בעולם - בטח לא אצלנו במועדון". סטרטפורד, על-פי הדיווחים, היה זה שעמד מאחורי בקשתו של רוני באוקטובר האחרון לעזוב את יונייטד. ביונייטד חושדים כי סטרטפורד, המקורב לבריאן מרווד, דירקטור במנצ'סטר סיטי, הוא זה שניסה לשכנע את רוני לעזוב לעבור את הכביש ולשחק אצל היריבה השנואה. "האיש החשוב ביותר במועדון כדורגל הוא המנג'ר", הוסיף פרגוסון. "ברגע ששחקן מסוים נהיה חשוב יותר מהמנג'ר, זה יכול לגמור מועדון".

לסיום, פרגוסון התייחס לדרישות השכר המוגזמות של השחקנים, הנובעות מחמדנותם של הסוכנים. "אני מתעצבן כשמתקשרים אלי מאמנים ואומרים לי ששחקנים, כאלו שלא יכולים לשרוך את שרוכי הנעליים לשחקני קבוצת המילואים שלי, דורשים משכורת של מיליון ליש"ט לשנה. מדהים מה שסוכנים עושים כדי להשיג את החוזים האלו לשחקנים שהם לא כוכבים.

"אצלנו ביונייטד כל השחקנים מקבלים את מה שמגיע להם", סיכם פרגוסון. "הם משחקים כל שבוע מול 75 אלף איש, הם מביאים הצלחות. אבל יש שחקנים במועדונים אחרים שמקבלים סכומים מפלצתיים, ואני ממש לא יודע למה".