בקרוב: סינמה סיטי ופארק של דיסני במפרץ חיפה ב-600 מיליון שקל

חברת ניאו לינאו של משפחת אדרי וקרן שמרוק של דיסני ‎יקימו את סינמה סיטי חיפה ■ המתחם, שיוקם על 80 דונם ויכלול 50 אלף מ"ר של בתי-קולנוע ומסחר, ייפתח לציבור ב-2013

‎‎האם מתחיל להתממש החזון להפיכת מפרץ חיפה לאזור עסקים תוסס שיהווה נקודת המפגש של כל המטרופולין? חברת ניאו לינאו, המוחזקת בידי משפחת אדרי, וקרן שמרוק של דיסני העולמית, בעלת מתחמי הקולנוע סינמה סיטי גלילות ו-‏G‏ סינמה סיטי ראשון-לציון, תקים מרכז קולנוע עם 25 אולמות קולנוע ופארק שעשועים של דיסני ביציאה ממנהרות הכרמל בצ'ק פוסט חיפה, בהשקעה של 600 מיליון שקל.

מתחם הבילוי והבידור החדש, שייקרא סינמה סיטי חיפה, יוקם על שטח של 80 דונם ויכלול 50 אלף מ"ר של בתי-קולנוע ומסחר עם 6,000 מקומות ישיבה ו-5,000 מקומות חניה, וכן פארק שעשועים של דיסני - לראשונה בישראל - בשטח של 30 אלף מ"ר בנוי.

‏המיזם יוקם בסמוך לקניון ‏CINEMALL‏ (לשעבר קניון לב המפרץ), שנפתח ב-2008 ושמשלב קניות ו-23 אולמות קולנוע מבית ‏Yes Planet‏ על פני 40 אלף מ"ר. ה-‏CINEMALL‏ הוא בבעלות שופרסל (37%), אמפל (37%) ואורי דורי (26%).

חברת ניאו לינאו, שהשיקה ב-2010 אתG ‎‏ סינמה סיטי ראשון-לציון, מציינת כי התוכנית להקמת המיזם בפתח מנהרות הכרמל נמצאת בשלבי תכנון מתקדמים, וכי הצפי לפתיחת המיזם לציבור הוא 2013, כשהמיזם אמור לספק כ-1,000 מקומות עבודה לתושבי האזור.

‏לשאלת "גלובס" לגבי עמידה בצפי הנקוב של פתיחה ב-2013, השיב לאון אדרי, מבעלי ניאו לינאו, כי "התכנון יעמוד בצפי הזמנים. כל התכנון צפוי לקחת 6 חודשים. כשכולם מעוניינים בפרויקט כזה אז הוא רץ מהר".

‏- ‎‎ולא צפויות לכם התנגדויות, למשל מהקניון השכן, שפועל בקונספט דומה?

‎‎‏"השכנים שלנו מפעילים קניון עם בתי-קולנוע בפנים. זה לא מפריע לנו, אנחנו בונים מרכז בידור ופנאי, לא קניון".

‏- למה אתם מגיעים דווקא לחיפה?

‏‎‎‏"הצפון הוא גדול מאוד, ואין שם מרכזי בידור ותרבות, וצריך להביא את זה גם לשם. גם בצפון אנשים אוהבים לצאת ולבלות, וגם להם מגיע מרכז בידור ותרבות מסודר כמו שצריך. המתחם שנקים ייתן 'בוסט' לכל האזור, ואחרינו יגיעו גם אחרים. אנחנו נספק 1,000 מקומות עבודה, ממש כמו מפעל".

‎‎אמון במפרץ

‏מהנדס עיריית חיפה, אריאל וטרמן, אמר ל"גלובס": "אנחנו מעודדים את תוכנית הסינמה סיטי במסגרת הפיכת המפרץ לאזור מתקדם בפיתוח מואץ, שהסנוניות שלו נראות במתחמי ה-‏CINEMALL‏ וחוצות המפרץ. מדובר במכלול שיהפוך את המפרץ למרכז של המטרופולין, עם פעילות ענפה שתתאפשר דווקא בגלל התשתיות התחבורתיות שפיתחנו שם".

‏ראש עיריית חיפה, יונה יהב, ציין בשיחה עם "גלובס" כי "התוכנית הזו מביעה אמון בתוכנית הכוללת שלנו להפוך את מפרץ חיפה למרכז עסקים תוסס, כשתחילת הביצוע של המגמה הזו היה בהירתמות העירייה לבניית ‏CINEMALL‏ ושדרוג הקניון, וכן הקמת מרכז תחבורה של רכבל הנוסעים שיעלה לטכניון ולאוניברסיטה". ‏‎‎‏