אישה תובעת את אחותה: השתלטה על ירושת המיליונים

לאחר מותו של האב מיליוני שקלים "נעלמו" מחשבונותיו ■ האחות הבכורה חושדת: אחותי הצעירה משכה את הכספים ונישלה אותי מהירושה

מאבק ירושה מכוער מתנהל בשנים האחרונות בבית המשפט לענייני משפחה באזור המרכז, במסגרתו תובעת אישה את אחותה הצעירה בטענה כי נישלה אותה מירושת המיליונים של אביהן. הירושה כוללת נכסים וכספים שנצברו במהלך השנים.

עם מות האב הופתעו שני בניו לגלות כי הם נושלו לחלוטין מהירושה. האב כתב בצוואתו כי החליט להעניק את כל רכושו לצמד בנותיו; לבת הגדולה יינתנו כל הכספים מחשבונות הבנק וכן בית בחולון. לבת הצעירה העניק האב שני בתים. כאשר פנו הבנות למימוש הצוואה התנגדו לכך בניו של האיש והגישו לבית המשפט התנגדות לביצוע הצוואה.

בית המשפט שדן בבקשה קבע במאי 2009 כי הוא מקבל את הצוואה כלשונה. הבת הבכורה ניגשה להעביר את כספי הירושה והופתעה לגלות כי חשבונות הבנק שלו מרוקנים לחלוטין. לאחרונה היא הגישה תביעה לבית המשפט לענייני משפחה, בה היא מתארת כיצד אביה לקה בסרטן קשה בערוב ימיו והפך את בתו הצעירה למיופת-כוח בחשבונותיו. זמן קצר לאחר מכן נפטר האב.

האחות הבכורה חושדת כי הכספים הרבים שהיו לאב בחשבונותיו נלקחו על-ידי אחותה הצעירה, אך אין לה כל הוכחה לכך.

בתביעה, שהגישה באמצעות עו"ד מיקי שיפמן, היא דורשת מהאחות הצעירה לחשוף את דפי החשבונות של האב המנוח, על מנת שניתן יהיה לבדוק לאן הועברו הכספים והאם נעשתה הברחת נכסים מחשבונותיו לאחר מותו.

האחות הצעירה מתנגדת לחשיפת דפי החשבון ומסבירה את היעלמות הכספים במימון הטיפולים הרפואיים של האב ושל האם, אשר הפכה לסיעודית ונפטרה כשנתיים לאחר בעלה.

"אם לבת הצעירה אין מה להסתיר, לא ברורה התנגדותה לחשיפת דפי החשבון", אומר עו"ד שיפמן.

הדיון הקרוב בתיק ייערך בבית המשפט בחודשים הקרובים.