בריטיש ישראל: הלוואה של 100 מיליון שקל לגד זאבי

מול ההלוואה בריבית שנתית של 10%, ישעבד זאבי את החזקותיו ב"גרנד קניון", שבו הוא שותף עם בריטיש

בפעם השנייה בתוך פחות משנתיים מעניקה חברת הנדל"ן המניב בריטיש ישראל הלוואה לשותפה במרכז המסחרי גרנד קניוןשבחיפה, גד זאבי (30%), בריביות גבוהות במיוחד. בריטיש ישראל עדכנה בסוף השבוע, כי תעניק לזאבי 100 מיליון שקל בריבית שנתית של 10%, שתיפרע בחלקה בסוף יולי, ובחלקה בסוף השנה.

שני הצדדים יהיו רשאים לדחות את מועד הפירעון השני לאמצע 2012. תמורת ההלוואה ישעבד זאבי לטובת בריטיש ישראל, של ליאו נואי המנוהלת ע"י עמיר בירם, את החזקותיו בקניון. על הקניון עומדת הלוואה של כ-650 מיליון שקל, ושוויו בדוחות הרבעון השלישי של בריטיש ישראל הוערך בכ-1.1 מיליארד שקל.

בהתאם לכך שווי ההחזקות נטו של זאבי בקניון הוא כ-130 מיליון שקל. בבריטיש ישראל מרגישים בנוח עם הבטוחה שקיבלו תמורת ההלוואה, וכן עם הריבית הצפויה להתלוות אליה. בחברה גם לא יתנגדו לקבל את החזקותיו של זאבי בקניון, במקרה שלא יוכל לעמוד בהחזר. בפברואר 2009 העמידה בריטיש ישראל לזאבי הלוואה של 40 מיליון שקל בריבית שנתית של 20%, שאותה החזיר לחברה.

הגרנד קניון פועל כיום בתפוסה מלאה, וכולל שלוש קומות מסחר ובילוי בשטח של כ-46.5 אלף מ"ר, שעליו פועלים כ-250 עסקים. בנוסף יש בו שלושה מפלסי חניה, פארק שעשועים ומשרדים.

זאבי הוא איש עסקים פרטי כיום, שבבעלותו נכסי נדל"ן, אנרגיה וקמעונאות בארץ ובחו"ל. הוא גם בעלי יבואנית סובארו, חברת יפנאוטו.

השליטה בבריטיש ישראל צפויה לעבור בקרוב מידיו של ליאו נואי לקבוצת יולי עופר, שתשקיע ברכישה 1.7 מיליארד שקל. העסקה נבחנת כעת על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים.