חגי שלום שילש את שווי טיב טעם - וקובי טריביטש נהנה

מייסד רשת המזון ניצל את השבחתה תחת ניהולו של חגי שלום, ומכר מניות ב-36 מיליון שקל ■ מחצית מהמניות הנמכרות רכש שלום עצמו, שעלה להחזקה של 51.7% בטיב טעם

לאחר עלייה של יותר מ-100% בשוויה של טיב טעם בחצי השנה האחרונה, מכר מייסד רשת המזון, קובי טריביטש, חבילת מניות נוספת על זו שמכר בחודש יוני האחרון. טריביטש מימש שלשום (א') בעסקאות מחוץ לבורסה כ-11% ממניות טיב טעם בהן החזיק, תמורת כ-36 מיליון שקל, לפי מחיר של 3.3 שקלים למניה - נמוך בכ-8% ממחיר השוק.

לאחר המכירה נותרו בידי טריביטש 25.5% ממניות הרשת, ולדבריו "זה זמן טוב לממש, אבל אני עדיין בחברה ואשאר בה עוד הרבה שנים. בחברה עושים עבודה נהדרת. חגי מנהל טוב".

"חגי", הלא הוא חגי שלום, בעל השליטה הנוכחי בטיב טעם, ניצל את מהלך המכירה כדי להגדיל את החזקותיו בטיב טעם, ורכש כ-5% מהמניות שמכר טריביטש תמורת כ-16.5 מיליון שקל. היתרה נמכרה לגופים מוסדיים. כעת יחזיק שלום ב-51.7% ממניות רשת הקמעונאות, באמצעות חברת הארגז שבבעלותו.

במקביל, בשבוע שעבר אישר דירקטוריון טיב טעם הסכמים עם חברת הארגז של שלום, לרכישת מערכות לפעילותה השוטפת בהשקעה עד 2 מיליון שקל ולקבלת שירותי תחזוקה ממנה תמורת עד 1.5 מיליון שקל.

מהלך ההשתלטות של שלום על טיב טעם החל בסוף 2009, אז השקיע 38 מיליון שקל ברכישת 38.1% ממניות הרשת שהחזיקו בעלי האג"ח של אנטר הולדינגס (שנקלעה להקפאת הליכים), וזאת לפי שווי חברה של 100 מיליון שקל בלבד. בד-בבד, העמיד שלום לטיב טעם הלוואת בעלים בסך 32 מיליון שקל, לפירעון תשלומי יתרת הקרן והריבית למחזיקי איגרות החוב של החברה.

ביוני האחרון השקיע שלום 12 מיליון שקל נוספים ברכישת 6% ממניות הרשת, מרביתן מידי טריביטש, לפי שווי חברה של 200 מיליון שקל. הרכישה הנוכחית מתבצעת כאשר שווי השוק של טיב טעם כבר עומד על כ-350 מיליון שקל.

"זהו, לא צריך עוד מניות"

מאז נכנס שלום לטיב טעם הוא "ניער" את הרשת, שנקלעה בזמנו לקשיים, על-ידי שורת צעדי התייעלות וצמצום הוצאות. במסגרת זו הוא מקדם סגירה של חלק מחנויות הרשת, שבסוף הרבעון השלישי מנו 28 סניפים, וכן משנה את הרכב המוצרים בסניפים ומפחית את עלויות הניהול.

במקביל לעליית שווי החברה, סימנים חיוביים ראשונים למהלכיו של שלום כבר באים לידי ביטוי בתוצאות הכספיות. ב-9 החודשים הראשונים של 2010 הציגה טיב טעם עלייה של 4.9% במכירות, לסך של 770 מיליון שקל, שיפרה את הרווחיות התפעולית ועברה מהפסד לרווח נקי של 11.8 מיליון שקל.

"רציתי לעבור את ה-50% החזקה, למרות שלא היה שום ספק לגבי השליטה האפקטיבית שלי בטיב טעם", אמר היום שלום. "קובי שאל אם אני רוצה לקנות, ואמרתי שכן, כדי לעבור את ה-50%, וזהו. הגעתי לרף הזה, ואני מניח שקובי ימשיך למכור מניות כמו שעשה עכשיו. עובדתית, הוא ירד מהחזקה של 41% ל-25%, אז אני מניח שזאת המגמה".

- תקנה עוד מניות?

שלום: "בעיקרון לא. יכול להיות שפה ושם יהיה משהו, אבל אני לא זקוק לזה יותר. יש לי גם עניין גדול שהציבור יהיה שותף בכיר יותר ברשת, כי זה מגדיל את הסחירות במניה. המניה הזאת לא ידעה בעבר מחזורים כאלה, לא 10 וגם לא חצי מיליון שקל ביום, דבר שקורה הרבה לאחרונה".

- טריביטש מעורב בחברה כיום?

"במידה לא משמעותית, בעיקר בתחום הרכש מן החי".

- אתה מרגיש שייצבת את רשת החנויות?

"ייצבנו את הרשת ללא ספק, אבל יש לנו עוד הרבה מאוד תוכניות. אנחנו מתכוונים לפתוח ב-2011 עוד מספר חנויות, תלוי במציאת מיקומים. אני מעריך שזה יהיה 3-5 חנויות בינוניות ומטה, בגודל 1,000-1,500 מ"ר, וחנויות טיב טעם in the city.

"מוקד הפעילות שלי יהיה באיחוד מפעלי הבשר של החברה, שם אני רואה פוטנציאל גדול מאוד. נשקיע מיליוני שקלים ברכישת מכונות חדשות. מעבר לכך, נשביח את כוח-האדם בחברה ונעמיק את היבוא".

- כיצד הרשת תושפע מעליות המחירים?

"נצטרך להעלות מחירים בהתאם. אין לנו מרווחים לספוג אותם, ולכן אחד לאחד זה יתגלגל לצרכן".