כלל פיננסים לאחר ששינסקי: "קנו דלק קידוחים ואבנר"

(עדכונים שוטפים) - ירון זר: "דוח ששינסקי הסופי מהווה ריכוך משמעותי ביחס לדוח הביניים" ■ IBI: "מניות הגז מתמחרות פגיעה חלקית בלבד"

בבוקר (ג') שאחר פרסום המלצות ועדת ששינסקי, מעריך אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים ירון זר כי תמצית הדוח הסופי בשילוב חוות דעת המיעוט של משרד התשתיות מפתיעים לחיוב בהיבט של המשקיעים.

זר ממציין כי הדוח הסופי מהווה ריכוך משמעותי ביחס לדוח הביניים, במיוחד בנוגע ל"ים תטיס" ול"תמר". הוא מעריך עוד כי המלצות ועדת ששינסקי כנראה ימותנו עוד במגרש הפוליטי.

לסיכום, ממשיך זר, האנליסט האופטימי בשוק לאורך זמן, להיות אופטימי לגבי מניות שותפויות הגז הגדולות. זר ממשיך להעדיף החזקה בשותפויות על פני החזקה בחברות האם - דלק קידוחים , אבנר וישראמקו הן המועדפות להחזקה.

IBI: "מניות הגז מתמחרות פגיעה חלקית בלבד"

מוציא אנליסט האנרגיה של IBI, גיל בשן, סקירה מיוחדת אשר הגיעה לידי "גלובס". בשן טוען כי המלצות הוועדה במתכונתן הנוכחית פוגעות בכ-30-40% בשווי המאגרים לעומת המצב טרם הוועדה.

בשן מסביר כי לעומת המלצות הביניים, הוועדה שינתה מספר סעיפים אך ההמלצות הסופיות משקפות כ-70-75% מהמלצות הביניים. עוד הוא מציין כי הוועדה אומנם סיפקה כמה סוכריות לקידוחי "תמר" ו"ים תטיס", אבל לדעתו זה רחוק מאוד מלהיות החרגה משמעותית שלהן.

בשורה התחתונה מעריך בשן כי ההמלצות הסופיות רוככו במידה פחותה מהערכות המוקדמות שלנו ושל השוק. "הפגיעה היא כמובן ביזמים ובמשקיעים - חלק הממשלה גדל על חשבון השניים - והמשמעות היא ירידה בשווי השותפות המחזיקות במאגרים. המניות מתמחרות פגיעה חלקית בלבד, להערכתנו פגיעה הנמוכה משמעותית מההמלצות הסופיות של הועדה", כותב בשן.

לסיכום כותב בשן כי "הוועדה ריככה את ההמלצות יחסית באופן מתון, הסוכריות שנתנו ל'תמר' וים תטיס' הן יותר סטרפסילס להקלת טענות המימון ולא משהו טעים באמת. אם ההמלצות יתקבלו כמו שהן אפשר לסכם הכל במילה... פגיעה. פגיעה בתזרים המזומנים למשקיעים, פגיעה בשווי המאגרים, פגיעה בשווי יחידות ההשתתפות".

עם זאת, מדגיש בשן כי מדובר אחרי הכל בהמלצות שלא בהכרח התקבלו, החברות עבדו קשה והצליחו לשפר עמדות לקראת הקרב המכריע של המערכה - הפוליטיקה. "אחרי לילה ארוך של משחק עם המודלים, התמונה המתקבלת לגבי מחירי המניות היא שהן מתמחרות תרחיש אופטימי מדי. ישראמקו ודלק קידוחים נסחרות בפרמיה רצינית וכדאי למכור. קבוצת דלק היא החשיפה הכדאית ביותר".