נלחמים בגלגלצ: קול ישראל חותכת את משדרי החדשות

החל מיום ראשון הקרוב יבוטלו כל מהדורות החדשות בתחנת 88FM, ובסופי שבוע לא ישודרו מבזקים גם ברשת ג' ■ בקול המוזיקה יירד מספר המבזקים המועברים מרשת ב' ל-4 ביום

קול ישראל מפחיתה משמעותית את משדרי החדשות ברשתות המוזיקה שלה. החל מיום ראשון הקרוב (9 בינואר) יבוטלו כל מהדורות החדשות בתחנת 88FM, ובסופי שבוע לא ישודרו מבזקים גם ברשת ג'. בקול המוזיקה יירד מספר המבזקים המועברים מרשת ב' ל-4 מבזקים במהלך היום.

מדובר בהחלטה של ועדת הרדיו בראשותו של יעקב נווה, בברכת יו"ר הרשות, ד"ר אמיר גילת. המהלך יועמד לניסיון בחצי השנה הקרובה.

מרשות השידור נמסר כי "ההחלטה נועדה לעודד את ההאזנה למוזיקה ברשתות המוזיקה של קול ישראל ולהעלות את שעורי ההאזנה ברשתות אלה. זהו השלב הראשון בתוכנית המתגבשת בוועדה, שתיבחן לאחר הפיילוט הראשון".

במקביל, כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", הוחלט לדלל משמעותית את משדרי החדשות ברשת ג', המשדרת מוזיקה ישראלית. הוחלט כי ידי יום בשעות 7:00-19:00 ישודרו ברשת להיטים ישראליים ברצף מכל גווני הזמר העברי והשירה הישראלית.

נווה ביקש למתג מחדש את מצעד הפזמונים הישראלי ולשדרו ברדיו ובטלוויזיה, תוך שילוב עורכי מוזיקה מרשת 88FM וציבור המאזינים בדירוג השירים, באמצעות מסרונים, אינטרנט ומופעים פומביים בתחרות ברחבי הארץ, זאת על מנת לייצר סינרגיה בנושא בין הרדיו והטלוויזיה.

לראשונה: איש פיתוח לתחנות קול ישראל

בתוך כך, לראשונה מאז הקמת שידור הרדיו הציבורי, ימונה בו לאחר הרפורמה מנהל פיתוח ואסטרטגיה.

תפקידו של בכיר זה יהיה, בדומה לנהוג בגופי שידור טלוויזיוניים, לפתח פורמטים חדשים לתוכניות בתחנות קול ישראל ולנתח את הסקרים ותנודות הקהל השונות.

החלטה זו התקבלה בוועדת הרדיו של מליאת רשות השידור.