קריקס רוצה יותר: עדכנה תשקיף המדף לגיוס עד 100 מ' ד'

בתשקיף המדף הקודם הציבה החברה רף גיוס מקסימלי נמוך יותר - 40 מיליון דולר ■

מבול תשקיפי המדף של החברות הישראליות הנסחרות בארה"ב לא נפסק: לאון טראק הצטרפה ביום שני האחרון מפתחת התרופות קריקס ביו פרמצבטיקה, שעדכנה תשקיף מדף שהגישה בעבר.

לפי התשקיף המעודכן קריקס מתכננת לגייס עד 100 מיליון דולר דרך הנפקת מניות ו/או אופציות, במקום סכום מקסימלי "צנוע" יותר של 40 מיליון דולר, שציינה בתשקיף המדף המקורי שהגישה לפני שנה וארבעה חודשים.

בדומה למקרה של און טראק, גם העיתוי שבו בוחרת קריקס לפנות שוב לציבור המשקיעים אינו מקרי. מניית החברה גמעה 83.2% במהלך 2010, וכרגע היא נסחרת לפי שווי מכובד של 279 מיליון דולר.

התפתחות חיובות

החיבוק שציבור המשקיעים העניק למניית קריקס בשנה האחרונה נבע בעיקר מהתפתחות חיובית, שעליה הודיעה החברה בנובמבר האחרון. קריקס הודיעה כי התקבלו תוצאות חיוביות מאוד בשלב Phase III של הניסוי הקליני בתרופה Zerenex. מדובר בתרופה המיועדת לטיפול ברמות זרחן גבוהות בגוף, שנוצרות אצל חולים הסובלים מאי ספיקת כליות ועושים שימוש בדיאליזה. רון בנצור, מנכ"ל קריקס, ציין אז כי כנראה "מדובר בהתפתחות החיובית ביותר בתולדות החברה".

כך או אחרת, קריקס עדיין לא לחוצה להשיג מזומנים. נכון לסוף הרבעון השלישי של 2010 יש לחברה נכסים נזילים בשווי של 34.4 מיליו דולר. לפי קצב שריפת המזומנים של קריקס, מזומנים אלו צפויים לספק את צרכי ההון החוזר שלה במהלך השנתיים הקרובות.