גולדמן זאקס יפסיק לקבל הזמנות לרכישת מניות פייסבוק

התקבלו ‎‎הזמנות בהיקף מיליארדי דולרים, לעומת גיוס מתוכנן של 1.5 מיליארד דולר‏ ■ מסמך שדלף: הכנסות פייסבוק היו 777 מיליון דולר ב-2009 ורווחיה הסתכמו ב-200 מיליון דולר

‎‎על אף שרשות ניירות ערך האמריקנית החליטה לחקור את השוויים אליהן הגיעו חברות פרטיות ובהן פייסבוק, המסחר במניות החברות ממשיך במלוא המרץ. בית ההשקעות גולדמן זאקס, הפסיק לקבל הזמנות לרכישה של מניות פייסבוק על-ידי משקיעים פוטנציאליים, בשל ביקוש רב מהצפוי למניות החברה. כך דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל".

עוד דווח, כי אצל גולדמן זאקס התקבלו הזמנות בסך "כמה מיליארדי דולרים", עבור מניות הרשת החברתית הגדולה בעולם - מעבר לתכנון שהיה ל-1.5 מיליארד דולר, בד בבד עם השקעה של חצי מיליארד דולר על-ידי גולדמן זאקס ובעלת המניות בחברה, קרן ההשקעות הטכנולוגיות הרוסית דיגיטל סקיי. המשקיעים נתבקשו להעביר הצעות שסכומן לא ייפול מ-2 מיליון דולר. לפייסבוק יש 600 מיליון משתמשים בעולם.

השימוש בגורם מתווך על-מנת לרכוש מניות פייסבוק נעשה כדי שהחברה תוכל להגיע למספר רב של משקיעים מבלי שמספר מחזיקי המניות הישיר שלה יעלה על 500 - המספר המותר בחוק האמריקני עבור חברה פרטית. אם תעבור פייסבוק את הסף הזה, תיאלץ אותה רשות ניירות ערך האמריקנית לחשוף נתונים פיננסיים, דבר העלול לחשוף אותה ללחצים מצד מחזיקי המניות שלה וגורמים נוספים.

ממסמך של בית ההשקעות שדלף מוקדם יותר השבוע עולה, כי הכנסותיה של פייסבוק היו 777 מיליון דולר ב-2009 ורווחיה הסתכמו ב-200 מיליון דולר. ההערכות הן כי הכנסותיה ב-2010 יהיו 2 מיליארד דולר.

על-פי הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", הזמין גולדמן זאקס משקיעים מרכזיים, ובהן קרנות גידור וקרנות השקעות העובדים עמו, להשקיע באמצעותו באתר הרשת החברתית. על המשקיעים בפייסבוק באמצעות הבנק ייאסר למכור את אחזקותיהם בחברה עד שנת 2013.

‎‎כל הזכויות שמורות ל-‏MarketWatch.com 2010‎‏