היצוא חזק: הזמנות ממפעלים בגרמניה זינקו פי 5.2 מהצפי

עלו ב-5.2% לעומת צפי לעלייה של 1% לאחר שבאוקטובר נרשמה עלייה של 1.6% ■ מדובר בעלייה החדה ביותר בנתון זה שנרשמה בגרמניה מאז ינואר בשנה שעברה

ההזמנות ממפעליםגרמניים זינקו פי 5.2 ביחס לציפיות הכלכלנים בנובמבר, לאחר שנהנו בזינוק בביקושים מכיוון הכלכלות שמחוץ לגוש האירו. ההזמנות מהמפעלים הגרמניים (נתונים מנוכי עונתיות ושאינם צמודים למדד) זינקו ב-5.2% ביחס לרמתם באוקטובר, אז נרשמה עלייה של 1.6%. מדובר בעלייה החדה ביותר בנתון זה שנרשמה בגרמניה מאז ינואר בשנה שעברה. הכלכלנים ציפו לעלייה של 1% בלבד. ביחס לנתוני השנה שעברה עלו ההזמנות מהמפעלים ב-20.6%. מדד הדאקס הגרמני מטפס ב-1.25% אל מעל ל-7,000 נקודות.

ההתאוששות הכלכלית בגרמניה הולכת ומתרחבת, כאשר החברות הגבירו את היקף גיוס העובדים ואת ההשקעות במטרה לעמוד בהזמנות המיועדות ליצוא, מה שהקפיץ את ההוצאות בשוק המקומי. הצפי הוא כי הכלכלה הגדולה באירופה תציג צמיחה של 3.6% בשנת 2010, העלייה החדה ביותר שנרשמה בצמחת התמ"ג מאז אוחדה גרמניה בשנת 1992. עם זאת הצמיחה עלולה להאט השנה, כאשר מדינות ברחבי האיחוד האירופי מקצצות בהוצאותיהם במטרה להפחית את גרעונותיהן התקציביים בשל משבר החובות הריבוני אליו נקלעו.

"הנתונים שהתקבלו היום הם טובים באופן מיוחד ומראים כי מצבו של התחום היצרני טוב מאד" אמר לאחר פרסום הנתונים הרשמיים בברלין, הכלכלן הראשי של קומרצבנק, ראלף סולבין, אשר ציפה כי הצמיחה השנה תסתכם ב-3.3%. לדבריו, "נתוני הייצוא הם החלטיים, אך גם הביקושים המקומיים משתפרים. גרמניה ממשיכה להיות הכוח המוביל באיחוד האירופי".

עוד פורסם היום כי האמון בתחזית הכללית באיחוד האירופי עלה לשיא של 3 שנים בדצמבר, בהובלת העלייה באופטימיות בקרב התעשיינים הגרמניים, כך דיווחה הנציבות האירופית בבריסל היום.