מוטורולה מפתיעה: טלפון חכם חדש הופך למחשב נייד

בתעשייה ציפו בכיליון עיניים לטאבלט החדש של מוטורולה, אבל דווקא תחנת עגינה משוכללת, שמעניקה לסלולרי יכולות של מחשב נייד עם מקלדת מלאה ומסך גדול, תפסה את הכותרות

לאס וגאס החלה לחמם את האווירה לקראת הפתיחה הרשמית לקהל של תערוכת האלקטרוניקה הבידורית הגדולה בעולם (CES), שאותה צפויים לפקוד למעלה מ-127 אלף מבקרים. היום המקדים לתערוכה עסק באירועי הכרזה רבים של כל מי שמחשיב את עצמו בתעשייה. חלק גדול מהחברות התמקדו בתחום החם של התעשייה - טאבלטים (מחשבי לוח) ומסכי תלת-ממד, אך היו גם כמה הפתעות.

מי שמשכה בינתיים את עיקר תשומת הלב הייתה מוטורולה, שעברה שבוע מלא התרחשויות, כששלשום החלה החברה בדרך חדשה כאשר התפצלה לשתי חברות נפרדות - אחת לתחום הסלולר (Mobility) ואחת לתחום פתרונות טכנולוגיה ותקשורת (Solutions).

פיצול החברות היה רק הספתח, כשאתמול הציגו בכירי מוטורולה סלולר טלפון חכם חדש מתוצרתה בשם Atrix, שמציע לא מעט יכולות. הטלפון יפעל על רשתות מהירות מדור רביעי בארה"ב ויכלול מפרט טכני מרשים עם מעבד ה-Dual Core המספק יכולות עיבוד של 2 ג'יגה הרץ, 1 ג'יגה זיכרון RAM, מערכת הפעלה אנדרואיד של גוגל 2.2 ועיצוב בעל עובי של פחות מ-11 מ"מ.

בנוסף, הטלפון אמור להציג גרפיקה גבוהה של משחקים וכן הוא מסגול להריץ סרטים באיכות HD. אבל גולת הכותרת של הטלפון היא לא במכשיר עצמו, אלא באביזר שמתחבר אליו. הוא נראה כמעט כמו מחשב נייד רגיל, רק ש"המוח" שלו אינו מובנה, אלא הוא מקבל את יכולותיו מחיבורו לטלפון Atrix. במילים אחרות, זו מעין תחנת עגינה משוכללת לטלפון חכם.

ברגע שמשלבים את הסלולרי בתוך האביזר, הוא מסוגל לספק למשתמש יכולות עבודה של מחשב נייד רגיל כולל מקלדת רגילה ומסך גדול, כשהכול מבוסס על המידע שקיים בטלפון.

הרעיון של מוטורולה במקרה הזה הוא יותר מתחנת עגינה פשוטה. חברות רבות מתייחסות לטלפון הסלולרי שלהן כמוצר משלים למחשב נייד, המספק יכולות של מייל, גלישה באינטרנט, צפייה בסרטים וגם עריכה מינימלית של מסמכים. אולם, הטלפונים הללו הם לכל היותר מוצר משלים למחשב האישי, שבדרך-כלל מכיל את רוב החומרים האישיים שלנו והסלולרי רק יכול להתחבר אליהם ולשאוב ולספק מידע.

במוטורולה החליטו לקחת את רעיון הסלולרי כמחשב נייד צעד קדימה. כעת הוא מוצר שמסוגל לפתוח קטגוריה חדשה של מוצרים, אם אכן הוא יצליח כשיגיע למדפים. מוטורולה לא עדכנה את העיתונאים הרבים ב-CES אודות תג המחיר של תחנת העגינה, מה שעשוי להשפיע על הצלחתו בסופו של דבר.

טאבלט עם מערכת הפעלה ייעודית

תחנת העגינה והמכשיר החדש של מוטורולה לא היו הבשורות היחידות שלה. בהתאם לטיזרים שפרסמה החברה בשבועות האחרונים, מוטורולה נכנסה לראשונה גם לשוק הטאבלטים, כשהכריזה על המכשיר XOOM. מדובר בטאבלט הראשון שיפעל על מערכת ההפעלה אנדרואיד 3.0 של גוגל, שנוצרה במיוחד עבור מחשבי לוח. הממשק של המערכת החדשה מספק תצוגה טובה יותר על מסכים גדולים, כשלפי ההדגמה של מוטורולה הוא המכשיר הראשון שיספק גישה לחנות הספרים, המוזיקה והסרטים העתידית של גוגל.

חוויית הממשק באנדרואיד 3.0 נראית שונה בהרבה מזו של האנדרואיד 2.2, בעיקר בגלל העיצובים החדשים. מבחינת יכולות חומרה, XOOM מגיע עם מסך בגודל 10.1 אינץ', מצלמה עם חיישן של 5 מגה פיקסל, צילום וידיאו ב-HD, תחנת עגינה שתאפשר לצפות בתוכן של הטאבלט על-גבי הטלוויזיה וכן תמיכה בפלאש. כמו כן, תהיה אפשרות לשדרג את יכולות הגלישה הסלולריות של המכשיר מדור שלישי כיום לדור רביעי בעתיד. המכשיר צפוי להיות מושק ברבעון הקרוב.

הכותב הוא אורח של חברת טושיבה בתערוכה