אגוד מכין תוכנית תגמול לפי מדיניות בנק ישראל

התוכנית תגלם בתוכה מרכיבים כבונוס מותאם סיכון/תשואה, פריסת בונוס רב-שנתית, תקרת בונוס ומרכיב אופציות

בנק אגוד נמצא בשלבי סיום הכנת תוכנית תגמול חדשה לבכירי הבנק, כך נודע ל"גלובס". תוכנית התגמול לבכירי הבנק - יו"ר, מנכ"ל וחברי ההנהלה הבכירה - תיגזר מעקרונות החוזר שהוציא בנק ישראל בנושא תגמול הבכירים. התוכנית תגלם בתוכה מרכיבים כבונוס מותאם סיכון/תשואה, פריסת בונוס רב-שנתית, תקרת בונוס ומרכיב אופציות. מרכיבים אלו הופיעו גם בתוכניות התגמול של בנקים אחרים. מנכ"ל אגוד הוא חיים פרייליכמן, ויו"ר הבנק הוא זאב אבלס, שהיה בעבר המפקח על הבנקים.

"לבחון הסכמי שכר קיימים"

בראש הוועדה המכינה את התוכנית עומדים הדח"צים זלמן סגל ויעקב ליפשיץ.

סגל, לשעבר בכיר בבנק לאומי, היה יו"ר לאומי רומניה ומנכ"ל לאומי ארצות הברית. ליפשיץ היה בעבר מנכ"ל משרד האוצר וסמנכ"ל בכיר בבנק דיסקונט. לוועדת התגמול מייעצים משרד רואה החשבון ארנסט ויאנג (קוסט פורר את גבאי) ועו"ד דליה טל. המלצות ועדת התגמול יובאו בקרוב לאישור הדירקטוריון, ותנאי התגמול של אבלס יובאו גם לאישור האסיפה הכללית.

הפיקוח על הבנקים הנחה את הבנקים "לאמץ מדיניות תגמול הולמת" עד סוף 2010, ואף קבע כי על כל בנק לבחון את הסכמי השכר הקיימים ולשנות אותם בהתאם למדיניות התגמול החדשה. עד כה פרסמו ארבעה בנקים תוכניות תגמול: לאומי, הפועלים דיסקונט והבינלאומי.

אגוד נמצא בבעלות שלמה אליהו, משפחת לנדאו ויצחק מנור (יורשי דוד לובינסקי). הבנק נסחר לפי שווי של 1.4 מיליארד שקל. מתחילת 2010 הסתכם הרווח הנקי ב-105 מיליון שקל, בהשוואה ל-83 מיליון שקל אשתקד - עלייה של 26.5%. התשואה על ההון של אגוד עומדת על 7.1%, והלימות ההון ליבה שלו היא 8.3%.