נתניהו: "להקים קרן השקעות לאומית שתשקיע את פירות הגז"

(עדכון) - רה"מ מיישר קו עם המלצת הנגיד סטנלי פישר, שהציע לאמץ את המודל הנורבגי ■ יקיים בימים הקרובים פגישות בנושא ויביא המלצות סופיות לאישור הממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לכנס מחרתיים (ג') במשרדו דיון במסקנות ועדת ששינסקי. לפגישה הוזמנו שר האוצר יובל שטייניץ, שר התשתיות עוזי לנדאו, ראש המועצה הלאומית לכלכלה יוג'ין קנדל ופרופ' איתן ששינסקי.

במהלך הדיון צפוי ששינסקי להציג את מסקנות הוועדה שעמד בראשה, כששר האוצר תומך בהן, ושר התשתיות מתנגד. הדיון, בהשתתפות ששינסקי, היה אמור להתקיים כבר בשבוע שעבר אולם לבקשת ראש הממשלה הוא נדחה.

על פי הערכות באוצר, צפוי ראש הממשלה לתמוך בהמלצות ולגבות את שטייניץ. בתום הדיון צפוי ראש הממשלה לקבל החלטה אלו המלצות להביא לאישור הממשלה. החלטתו של נתניהו תגזור את עמדת הקואליציה בנושא.

ואולם, בפתח ישיבת הממשלה הבוקר הפתיע נתניהו והכריז כי יגבש פשרה בנוגע למסקנות ועדת שישינסקי. נתניהו אמר כי הוא ימליץ להקים קרן לאומית אליה יופנו תקבולי הגז, ואשר תשקיע את הכספים במטרות לאומיות כגון ביטחון וחינוך. זאת, בדומה להמלצתו של נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, שאמר כי יש לאמץ את המודל הנורבגי.

"היום אני אפגש עם חברי ועדת ששינסקי, אשמע את ההמלצות שלהם", אמר נתניהו. "בהמשך השבוע אני אפגש עם השרים הנוגעים בדבר. שר האוצר, שר התשתיות, השר להגנת הסביבה וגם נגיד בנק ישראל סטנלי פישר. לאחר מכאן אני אפגש עם המשקיעים, משקיעים של 'תמר', נשמע אותם. אני אחליט החלטה על ההמלצה שאני אביא לממשלה תוך זמן קצר, ובאחת מישיבות הממשלה הקרובות אני אביא את ההמלצה הזאת להכרעה. בכך ישראל תקבל החלטה קריטית לגבי משאב טבעי שהוא חשוב לעתידנו. אני אמליץ בפני הממשלה להקים קרן לאומית לישראל שתיקח את הפירות של תקבולי הגז למען כמה מטרות, החשובות ביניהן זה הביטחון והחינוך".