רדהיל יוצאת לגייס 35 מיליון ש' לפי שווי של 150-170 מ' ש'

אם הכל יתקדם כשורה, רדהיל תהיה חברת הביומד הראשונה שמגיעה לבורסה במסגרת גל ההנפקות הצפוי ב-2011

חברת רדהיל מצטרפת ל-IceCure ומפרסמת טיוטת תשקיף להנפקת מניות בבורסה בתל אביב. מטרתה לגייס יותר מ-35 מיליון שקל לפי שווי חברה של 150-170 מיליון שקל אחרי הכסף. את ההנפקה תוביל פועלים א.בי.אי חיתום והנפקות. רדהיל מקווה לסיים את התהליך בתוך שבועיים, כך שאם הכל יתקדם כשורה היא תהיה חברת הביומד הראשונה שמגיעה לבורסה במסגרת גל ההנפקות הצפוי ב-2011.

ברבעון האחרון של 2010 ניסו כמה חברות ביומד לצאת לבורסה, ובהן צ'ק קאפ, רוזטה גרין, פארמה 2b ואנימה - אך כל ההנפקות בוטלו או נדחו.

לגל של 2011, אם יתרחש, ממתינות להצטרף עוד יותר מ-10 חברות, ובהן קווארק ביופארמה, שאמורה להיות ההנפקה הגדולה של הרבעון - 20-40 מיליון דולר לפי שווי של 250 מיליון דולר. החברה, שהוקמה ב-2009, מעוניינת להביא ארבעה מוצרים לסיום שלב הניסויים הקליניים כבר בסוף 2012, יעד יומרני ביותר.

לרדהיל אין כלל הכנסות, כמצופה מחברה בשלב שבו היא נמצאת, ובשורה התחתונה היא הפסידה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה שעברה 1.9 מיליון דולר. לרדהיל יש בקופה 8.8 מיליון דולר או 31 מיליון שקל.

רדהיל פועלת לפי מודל ייחודי: היא מאתרת חברות פיתוח תרופות במצוקה ורוכשת מהן במחירי הזדמנות תרופות הנמצאות בשלבים מתקדמים של ניסויים קליניים. לחברה כבר שש תרופות.

היתרון הוא במסלול הרגולטורי המהיר יחסית. החיסרון הוא היעדר היסטוריה; לחברה אין שגרה של ניהול ניסויים ועבודה מול ה-FDA (רשות המזון והתרופות האמריקנית), אין לה היכרות מעמיקה עם המוצרים שלה, וכן המשקיעים לא יכולים לשפוט עד כמה השכילה החברה בעבר להציב יעדים ולהשיגם.

בראיון ראשון ובלעדי ל"גלובס", הסביר מנכ"ל החברה, דרור בן אשר, כי שאיפתו היא להפוך את רדהיל לחברה בינלאומית מובילה עם יכולות מחקר ופיתוח ומערך שיווק גלובלי. כיום רדהיל מעסיקה עשרה עובדים בלבד.

המוצר המוביל של רדהיל הוא שילוב אנטיביוטיקות למחלת המעיים קרוהן. מוצרים נוספים הם תרופה בשחרור מושהה נגד לחץ דם, ותרופה למיגרנות שצפויה להגיע לשוק ראשונה.