מרתון מממשת בפרוטליקס: תרשום רווח נוסף של 6.8 מ' ש'

רק לפני מספר ימים דיווחה הקרן על רווח צפוי של כ-8 מ' ש' ממכירת מניות בחברת פיתוח התרופות ■ המניה מצויה כעת קרוב מאוד לרמת שיא

מניית פרוטליקס קרובה לשיא, וקרן ההשקעות הבורסאית מרתון ממשיכה לממש את החזקותיה בחברת פיתוח התרופות. רק לפני כמה ימים דיווחה הקרן על רווח כולל צפוי של קרוב ל-8 מיליון שקל (מתוכם כ-4.4 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2011), ממימוש מניות פרוטליקס, והיום היא מדווחת על מימוש נוסף.

הקרן מכרה עוד כ-192 אלף מניות פרוטליקס, והיא מחזיקה כעת כ-2.5 מיליון מניות, שמהוות כ-3.1% מהון המניות של החברה. בעקבות המימוש הנוכחי צופה מרתון רווח כולל של 6.8 מיליון שקל, שמצטרף לרווח של 4.4 מיליון שקל מהמימוש הקודם, בדוחות הרבעון הראשון של שנת 2011. עוד קודם לכן, בדוחות הרבעון הרביעי של 2010, יירשם רווח בגובה 3.5 מיליון שקל.

במהלך 2009 רשמה מרתון רווח הון אדיר של 96 מיליון שקל ממימוש כמחצית מאחזקתה בפרוטליקס באותה עת, מימוש שבעקבותיו חילקה אשתקד לבעלי מניותיה דיבידנד של 58.3 מיליון שקל.השווי הנוכחי של מניות מרתון בפרוטליקס עומד על 26.4 מיליון דולר.

פרוטליקס מכרמיאל נסחרת במקביל בבורסת AMEX שבניו יורק ובבורסה של ת"א, ושווי השוק שלה הוא 845 מיליון דולר. מנייתה עלתה ב-78.3% מסוף מאי.

החברה, המנוהלת ע"י דוד אביעזר, פיתחה טכנולוגיה שמיועדת לייצור חלבונים בתאי צמח, ומתמקדת בפיתוח ושיווק של תרופה למחלת הגושה, שמופקת בתאי צמח הטבק. לחברה יש הסכם אסטרטגי עם פייזר לשיווק התרופה. פרוטליקס ממתינה לקבל את אישור ה-FDA, לשיווק התרופה בארה"ב, כשתאריך היעד לאישור הוא 25 בפברואר 2011. התרופה כבר משווקת במדינות אחרות.

מרתון הוקמה כקרן הון סיכון בשנת 1993 על-ידי קבוצת משקיעים שכללה את מוטי גורה, אודי רקנאטי, קובי ריכטר ושלמה ברק, וגייסה 56 מיליון שקל בהנפקה ציבורית לטובת השקעות בטכנולוגיה. בעלת המניות הגדולה בקרן היא ISRI, שמחזיקה ב-38.6% מהון המניות שלה.