שטייניץ מודה: "ייתכנו שינויים מינוריים במסקנות ששינסקי"

שר האוצר בגל"צ: "מה שוועדת ששינסקי המליצה יתקבל בסופו של דבר על ידי הממשלה. ראש הממשלה לא רוצה לבדוק מחדש את מסקנות ועדת ששינסקי" ■ תדמור: "אנחנו מצפים שראש הממשלה יראה איך מחלצים את פרויקט תמר"

שר האוצר יובל שטייניץ הגיב הערב בראיון בגל"צ להחלטתו של ראש הממשלה, נתניהו להתערב בהמלצות ועדת ששינסקי ואמר: "אני חושב שמה שועדת ששינסקי המליצה יתקבל בסופו של דבר על ידי הממשלה. ראש הממשלה לא רוצה לבדוק מחדש את מסקנות ועדת ששינסקי, אבל לבקשתי הוא ייפגש עם יו"ר הוועדה, פרופ' ששינסקי".

שטייניץ הוסיף: "מי יכול להגיד לנו שאזרחי ישראל לא זכאים ליהנות ממשאבי הטבע. מה שהיה הוא לא שיהיה - אנחנו לא נישאר במקום האחרון בעולם מבחינת חלקה של המדינה באוצרות הטבע. נתח יפה יגיע לידי המשקיעים ונתח מכובד יגיע לידי המדינה ואזרחיה.

"אני לא רוצה להיכנס לדיון על אחוזים, אבל גם גופים בינלאומיים תומכים בהמלצות. ייתכן שיהיו שינויים מינוריים, אבל ככלל מדובר בשינוי גדול לטובת האינטרסים של המדינה ואזרחיה כי זה מתבקש וזה נכון", אמר שר האוצר.

מנכ"ל דלק אנרגיה, גדעון תדמור, אישר לגלי צה"ל כי הוא צפוי לפגוש את ראש הממשלה נתניהו מחר ולדון עימו בחברת מנהלים בכירים בחברות אנרגיה נוספות בוועדת ששינסקי, מסקנותיה ומשמעויותיה.

"אנחנו יודעים שראש הממשלה רוצה להיכנס לעובי הקורה, לאור ההשלכות מרחיקות הלכת של המהלך על משק האנרגיה במדינת ישראל", אמר תדמור. "אנחנו מצפים שראש הממשלה ילמד את הנתונים ויראה כיצד מחלצים את פרויקט התשתית הגדול ביותר במדינת ישראל, פרוייקט תמר, שהוא כל כך קריטי למשק הישראלי - מהמקום אליו הוא נקלע בעקבות ועדת ששינסקי, וכיצד מגיעים לשנת 2013 עם גז טבעי כחול-לבן".

תדמור טען, כי מלכתחילה ביקש ראש הממשלה לבחון את המדיניות הפיסקלית על תגליות חדשות, ולא על פרויקטים קיימים. "אנחנו מצפים שההתחייבויות שניתנו ושעל פיהן הושקעו כספים כה רבים תתקיימנה", אמר. "אנחנו לא אלה שתוקעים את הפרוייקט - אנחנו רוצים לקדם אותו. מה שיצא מהמלצות ועדת ששינסקי נכון לעכשיו, התועלות במרכאות כפולות מהוועדה, הן שאזרחי ישראל הפסידו תקבולים ממכירות של יותר מ-4 מיליארד דולר שיילכו לגז המצרי. ששינסקי יצר מצב של אי ודאות עסקית ומימונית שפגעה בפרוייקט תמר והביאה להפסד של תקבולים עבור הציבור כולו. אנחנו נפעל לשים לזה סוף".

היה פה מחדל של 30 שנה

בהמשך הראיון עם שטייניץ אמר שר האוצר כי המשרד לביטחון הפנים התחיל בשינוי המבני במערך הכבאות בישראל, כפי שהמליץ מבקר המדינה. הממשלה החליטה היום על רפורמה מקיפה ועל תוספת תקציבית משמעותית. "על הרפורמה ממליצים כבר כמעט 30 שנה ואני שמח שסוף סוף הדבר יוצא לפועל, אפשר להגיד שהיה פה מחדל במשך 30 שנה", אמר שטייניץ.

על הביקורת על שר הפנים אלי ישי הגיב שטייניץ: "אני חושב שהיתה פה התנפלות ממניעים לא נכונים, ואני דוחה את האופן בו הואשם באחריות הבלעדית השר ישי".

על גיוס החרדים לצה"ל אמר שטייניץ: "מבחינת משרד האוצר זו החלטה יוצאת מהכלל, כי זה יבטיח שכחלק ממסלול הגיוס שלהם הם גם יקבלו השלמות של לימודי ליבה והכשרה מקצועית ולאחר מכן יצטרפו לכוח העבודה בישראל. זו החלטה מרגשת ואחת החשובות שקיבלה הממשלה. עוד עשור יגידו כי הממשלה הזו היא שעשתה מהפכה במעורבותו של המגזר החרדי בתרומה למדינה".